Wonderboy

roman

Serie: Christian von der Hall 1

"Et fyrverkeri av satiriske perler. Noe av det morsomste jeg har lest på år og dag."
Terje Stemland, Aftenposten



Møt Christian von der Hall, 34 år og senior vice president i suksesskonsernet Scandinavian Media Group og følg hans ferd mot å gjennomføre et av de mest spektakulære oppkjøpsraidene i norsk mediehistorie. Les mer

Vår pris: 149,-

(Paperback)
Leveringstid: Midlertidig tomt på lager

Om boka

"Et fyrverkeri av satiriske perler. Noe av det morsomste jeg har lest på år og dag."
Terje Stemland, Aftenposten



Møt Christian von der Hall, 34 år og senior vice president i suksesskonsernet Scandinavian Media Group og følg hans ferd mot å gjennomføre et av de mest spektakulære oppkjøpsraidene i norsk mediehistorie. Med siv.øk.-eksamen fra Handelshøyskolen og fire år i prestisjefimaet McKinsey har Christian gjort alt det riktige her i livet. Sammen med sin sjarmerende kone Tessa og deres to små barn lever han et vellykket direktørliv i villa på Nordberg, helt til han en dag på nyåret 2000 får en forretningsidé som i løpet av de påfølgende månedene utvikler seg til å bli hans store karrieremessige Master Plan.



I Christians eventyrlige jetset-verden – en verden av konserndirektører og sjefsekretærer, gründermillionærer og politiske broilere, investorer og eskortepiker, forlagsredaktører og finansjournalister – vil du blant annet få stifte bekjentskap med:




  • Bjørn Jagge, Scandinavian Media Groups ubestridte konsernsjef.


  • Konrad A. Broch, konsernets Chief Financial Officer. Konrad er gammel tallknuser, risikoallergiker og Christians argeste motstander.


  • Regine Åkerstrand, Jagges snertne sjefsekretær. Skjuler hun en fryktelig hemmelighet?


  • Tessa, Christians ett år yngre kone, og deres to barn Sara (3) og Hans-Christian (1).


  • Bosse Schänkenberg, fleecekledd svenske headhuntet fra toppsjiktet i Stockholms IT-miljø til lederjobben i Scandorama.com, SMG-konsernets løfterike internettportal.


  • For ikke å glemme Fridtjof Kierschow, Christians tidligere kollega i McKinsey, nå ventureinvestor og partyløve.


Wonderboy tar steget inn i et næringsliv i Den nye økonomiens tegn. Dette er medie-Norge anno 2000.




"Her møtes Kjærstad, Tom Wolfe og Bret Easton Ellis i et norsk finans- og mediemiljø som virker autentisk ned til siste detalj."
Fartein Horgar, Adresseavisen



"Intelligent, avslørende og hylende morsomt fra innsiden av den norske dot.com-verdenen anno 2000 – og så velskrevet at det er umulig å legge boken fra seg."
Bjørn Tore Brøske, Bergensavisen

Fakta