Restart: å være digital i skole og utdanning

Lisbeth B. Johanson (Redaktør) ; Silje S. Karlsen (Redaktør)

Denne boka inneholder både teoretiske perspektiver og empiriske bidrag, og den beskriver ulike sider ved bruk av digitale verktøy i praksis. Et premiss for boka er å vurdere bruken av teknologi som grunnmur i en elevaktiv læringskultur. Les mer
Vår pris: 429,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Om boka

Denne boka inneholder både teoretiske perspektiver og empiriske bidrag, og den beskriver ulike sider ved bruk av digitale verktøy i praksis. Et premiss for boka er å vurdere bruken av teknologi som grunnmur i en elevaktiv læringskultur. Forfatterne presenterer både undervisningsopplegg og læringsaktiviteter, og viser hvordan læring vil ha større utbytte når elever og lærere samarbeider og hjelper hverandre. Konteksten for læring og utdanning er ikke begrenset til det tradisjonelle klasserommet, lærernes rolle er i større grad å tilrettelegge for elevaktiv læring der man lærer med og ikke av teknologi.

Når samfunnet endrer seg, må skolen gjøre det samme, og endringer i skolen innebærer at også lærerutdanning og samarbeid mellom skole og hjem må endre seg. Vi trenger en Restart. Kapitlene i boka kan ses som bidrag i den aktuelle diskusjonen i norsk skole om utvikling av en digital didaktisk praksis. Boka henvender seg til både lærerstudenter, lærere og de som jobber i lærerutdanninga.

Fakta