– Dette er en bok som skal forsøke å forklare utviklingspsykologien, men desverre er den skrevet så tungt og vanskeligt at det er lettere umuligt å forstå hva de prøver å forklare. Det står masse spennende og intresant i boken, hadde det bare vært muligt å virkelig forstå hva det er de prøver å forklare. Aller helst bør man ha en viss grunnleggende forståelse for emnene som presenteres her på forhånd, og ha en virkelig levede interesse for utviklingspsykologi. selv jeg som synes dette er et spennende emne klarer ikke å få med meg det som står her, det går langt over mitt hode, selv etter ett år på skole. Det må jo kunne finnes bedre bøker om dette emnet der ute en plass.
Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst
I Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst viser Leif Askland og Svein Ole Sataøen nye tilnærminger til å forstå små barns oppvekst.
Denne fjerde utgaven presenterer aktuelle teorier og forsking om barns utvikling, lek, læring og danning.
Les mer
I Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst viser Leif Askland og Svein Ole Sataøen nye tilnærminger til å forstå små barns oppvekst.
Denne fjerde utgaven presenterer aktuelle teorier og forsking om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill fra fødsel og fram til skolestart, og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, i samspill med andre og verden omkring.
Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen forøvrig blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning.
Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring».
Denne fjerde utgaven presenterer aktuelle teorier og forsking om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill fra fødsel og fram til skolestart, og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, i samspill med andre og verden omkring.
Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen forøvrig blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning.
Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring».
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 244
- ISBN
- 9788205521766
- Utgave
- 4. utg.
- Utgivelsesår
- 2019
- Format
- 24 x 17 cm
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
L