Ledelse av forsyningskjeder - Eirill Bø

Ledelse av forsyningskjeder

et logistikk- og markedsføringsperspektiv

; Geir Gripsrud ; Arne Nygaard

Det er tette bånd mellom fagene logistikk og markedsføring, og denne boka viser hvordan disse fagområdene henger sammen og utfyller hverandre. Enkelt sagt forklarer logistikksiden den fysiske flyten av varene og hvordan varestrømmene foregår, mens markedsføringsdelen viser hvordan kjedene er bygget opp. Les mer
Vår pris
699,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris: 699,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Det er tette bånd mellom fagene logistikk og markedsføring, og denne boka viser hvordan disse fagområdene henger sammen og utfyller hverandre. Enkelt sagt forklarer logistikksiden den fysiske flyten av varene og hvordan varestrømmene foregår, mens markedsføringsdelen viser hvordan kjedene er bygget opp.
Ledelse av forsyningskjeder gir en bred innføring i modeller og prosedyrer for hvordan produkter flyttes, lagres og distribueres, samt i prinsippene for hvordan kjedene bør bygges opp. Begrepet forsyningskjede har sin rot i logistikkfaget. I markedsføring har en i lang tid analysert distribusjonskanaler som etter hvert i økende grad er blitt kalt markedsføringskanaler. Logistikkperspektivet konsentrerer seg om vareflyt og prosesser, mens man i markedsføring har vært mest opptatt av den institusjonelle organiseringen og styringen. Større dynamikk i markedene kombinert med kortere livssyklus for produkter gjør at forsyningskjedene raskt må tilpasse seg endringer. Økt globalisering, internasjonal konkurranse og netthandel øker kjedenes kompleksitet. Denne boka betrakter fenomenet forsyningskjeder fra forskjellige faglige innfallsvinkler. Det kan gi både større innsikt og bedre forståelse.
Førstelektor Eirill Bø og professor emeritus Geir Gripsrud er tilknyttet Handelshøyskolen BI, og professor Arne Nygaard er tilknyttet Høyskolen Kristiania.
FAKTA
Utgitt:
Forlag: Fagbokforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 310
ISBN: 9788245022513
Utgave: 2. utg.
Format: 24 x 17 cm
KATEGORIER:

Bla i alle kategorier

VURDERING
Gi vurdering
Les vurderinger