Journalistikkens filosofi
Harald Hornmoen ; Steen Steensen
I de redaksjonelle mediene finner vi subjektiv journalistikk, agendastyrt journalistikk, journalistikk i partnerskap med myndigheter og økonomiske interesser og reklame som ligner på journalistikk. Les mer
- Vår pris
- 349,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 1 virkedag
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 1 virkedag
I de redaksjonelle mediene finner vi subjektiv journalistikk, agendastyrt journalistikk, journalistikk i partnerskap med myndigheter og økonomiske interesser og reklame som ligner på journalistikk. Samtidig tar journalister oppdrag utenfor de redaksjonelle mediene og for PR- og kommunikasjonsavdelinger eller nyetablerte byråer for innholdsmarkedsføring. Det er på tide å diskutere hva det egentlig vil si å være fri og uavhengig, objektiv og kritisk undersøkende. Og hva betyr det å være sosialt ansvarlig, aktivistisk, subjektiv og dialogisk? Kan både gamle idealer og ny praksis romme mer enn vi har trodd? De store omveltningene vi har sett i mediebransjen, gjør det viktig å diskutere hvilke idealer journalistikken egentlig skal være tuftet på. Forfatterne av «Journalistikkens filosofi» viser hvordan det går an å utvikle og tenke nytt om journalistiske idealer, slik at journalistikken også i framtiden kan spille en vesentlig samfunnsrolle.
- FAKTA
-
Utgitt:
2021
Forlag: Universitetsforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 225
ISBN: 9788215052908
Utgave: 1. utg.
Format: 23 x 15 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger