Gigantsalget er utvidet: inntil 80% rabatt
Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Å lære språk i barnehagen

kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring

Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring?

Hva kjennetegner språkfremmende samspill?

Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Les mer

419,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring?

Hva kjennetegner språkfremmende samspill?

Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen.

Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
194
ISBN
9788202422202
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2018
Format
24 x 17 cm

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Å lære språk i barnehagen:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv