Erfaringer i spill
aksjonsveiledning i barnehagen
Den nyutdannede læreren har sekken full av kompetanse, kunnskap og ferdigheter, men er langt fra ferdig utlært. Hvordan kan handlingsorienterte veiledningsformer gi verdifull læring og redskaper i overgangen mellom utdanning og lærerprofesjon? For nyutdannede barnehagelærere kan aksjonsveiledning være et nyttig redskap i profesjonskvalifiseringen. Les mer
379,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Den nyutdannede læreren har sekken full av kompetanse, kunnskap og ferdigheter, men er langt fra ferdig utlært. Hvordan kan handlingsorienterte veiledningsformer gi verdifull læring og redskaper i overgangen mellom utdanning og lærerprofesjon? For nyutdannede barnehagelærere kan aksjonsveiledning være et nyttig redskap i profesjonskvalifiseringen. Denne boken setter søkelys på hvordan kunnskaper fra et estetisk fagområde, teateret, kan bidra i veiledning av nyutdannede barnehagelærere det første året i deres profesjonspraksis. Boken henvender seg til studenter innen veiledning, til veiledere og mentorer og til «Nettverk for nyutdannede lærere i barnehage, grunnskole og videregående opplæring». Andre som også kan ha nytte av boken, er miljøer som er opptatt av veiledning innen feltet profesjonskvalifisering, forskere, pedagogisk personale, kultur- og utdanningspolitikere og aktører innen forvaltning.
Børge Kristoffersen er dosent i drama ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning.
Børge Kristoffersen er dosent i drama ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 159
- ISBN
- 9788245032031
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2020
- Format
- 24 x 17 cm