Fra plan til praksis I
prosessorientert arbeid i barnehagen
Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver sier at barnehagens innhold skal bygge på et helhetlig læringsbegrep hvor omsorg, lek og læring er sentrale deler. Hva innebærer det i praksis å arbeide i tråd med et helhetlig læringsbegrep? I bokas første del settes begrepet læring inn i et helhetsperspektiv og det gis forslag til hvordan barnehagene kan imøtekomme kravene fra rammeplanen uten å miste av syne "hensynet til barnets beste". Les mer
398,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver sier at barnehagens innhold skal bygge på et helhetlig læringsbegrep hvor omsorg, lek og læring er sentrale deler. Hva innebærer det i praksis å arbeide i tråd med et helhetlig læringsbegrep? I bokas første del settes begrepet læring inn i et helhetsperspektiv og det gis forslag til hvordan barnehagene kan imøtekomme kravene fra rammeplanen uten å miste av syne "hensynet til barnets beste". I bokas andre del fokuseres det på kavene som rammeplanen stiller til de voksne. Gjennom hele boka blir det teoretiske stoffet belyst med eksempler og praksisfortellinger.
Detaljer
- Forlag
- Kommuneforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 206
- ISBN
- 9788244611169
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2008
- Format
- 24 x 17 cm