Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen

Hva innebærer det å bruke en rammeplan i barnehagen? Rammeplanen skal være utgangspunkt for arbeidet i barnehagen, men det er ingen enkel vei fra plan til praksis. Den didaktiske praksisen skjer like ofte i uformelle og spontane situasjoner som i planlagte aktiviteter, og initiativet kommer like ofte fra barna som fra pedagogene.

Les mer
399,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Hva innebærer det å bruke en rammeplan i barnehagen? Rammeplanen skal være utgangspunkt for arbeidet i barnehagen, men det er ingen enkel vei fra plan til praksis. Den didaktiske praksisen skjer like ofte i uformelle og spontane situasjoner som i planlagte aktiviteter, og initiativet kommer like ofte fra barna som fra pedagogene.

I Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen defineres didaktikk som å fange det betydningsfulle og peke ut det viktigste i ulike situasjoner. Forfatterne presenterer og anvender den didaktiske relasjonsmodellen som et verktøy til bruk i dette arbeidet. Boka fagliggjør barnehagelæreres avveininger, refleksjoner og valg.

Boka bygger på Rammeplan for barnehagen – hva så? forfattet av Grethe Steen Rønning og første gang utgitt i 1996, samme år som barnehagen fikk en forpliktende rammeplan.

Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen henvender seg til barnehagelærerstudenter og personale i barnehager, og er også nyttig for personalgrupper som vil videreutvikle sitt pedagogiske arbeid.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
149
ISBN
9788202673437
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2021
Originaltittel
Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen
Format
24 x 17 cm

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Fra rammeplan til didaktisk praksis i barnehagen:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Kniv

Jo Nesbø
Innbundet 
79,- 0,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv