Medvirkning til barns spontane lek
å beskytte, bekrefte og berike
Boka skal bidra til ny kunnskap, refleksjon og diskusjon omkring barnehagepersonalets mange måter å delta i barns spontane, egeninitierte lek.
Barn har rett til lek, medvirkning, omsorg og beskyttelse i barnehagen.
Les mer
399,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Boka skal bidra til ny kunnskap, refleksjon og diskusjon omkring barnehagepersonalets mange måter å delta i barns spontane, egeninitierte lek.
Barn har rett til lek, medvirkning, omsorg og beskyttelse i barnehagen. Barnehagepersonalet skal beskytte, bekrefte og berike barns samspill og lek. Personalet bør medvirke til barns spontane lek og sørge for at alle barn har noen å leke med. Det er et profesjons-lek-etisk ansvar å unngå unødige avbrytelser, som avkrefter eller avslutter barns lek.
Med utgangspunkt i det unike barnet og mangfold i barnegrupper viser forfatteren hvordan barnehagepersonalets oppmerksomme nærvær og tilstedeværelse, deres aktive holdning og deltakelse kan beskytte, gi kraft til og berike barns spontane lek.
Boka er basert på et forskningsprosjekt i barnehagefeltet og retter seg mot fag- og forskermiljø i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærerstudenter og personalet i barnehagen.
Barn har rett til lek, medvirkning, omsorg og beskyttelse i barnehagen. Barnehagepersonalet skal beskytte, bekrefte og berike barns samspill og lek. Personalet bør medvirke til barns spontane lek og sørge for at alle barn har noen å leke med. Det er et profesjons-lek-etisk ansvar å unngå unødige avbrytelser, som avkrefter eller avslutter barns lek.
Med utgangspunkt i det unike barnet og mangfold i barnegrupper viser forfatteren hvordan barnehagepersonalets oppmerksomme nærvær og tilstedeværelse, deres aktive holdning og deltakelse kan beskytte, gi kraft til og berike barns spontane lek.
Boka er basert på et forskningsprosjekt i barnehagefeltet og retter seg mot fag- og forskermiljø i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærerstudenter og personalet i barnehagen.
Detaljer
- Forlag
- Scandinavian University Press
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 138
- ISBN
- 9788215065717
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2022
- Format
- 23 x 15 cm