Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Pedagogisk grunnlagstenkning og credo

fra student til barnehagelærer

Forfatterne drøfter begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet blir løftet frem. Les mer

319,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Forfatterne drøfter begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet blir løftet frem.
Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver om sitt pedagogiske grunnsyn og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Teksten får fram sentrale refleksjoner omkring utvikling og danning på veien fra å være student til å bli barnehagelærer. Pedagogisk credo gir rom for den enkelte student til å utrykke og utvikle sin personlige yrkesfaglige og autentiske stemme inn i utdanningen. Credoarbeidet er tuftet på to sentrale teoretikere, John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka.

Åse Nylenna Akslen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Ove Olsen Sæle er Dosent i idrett ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), campus Bergen, Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett.

Øvrige bidragsytere: Leif Askland, Astrid Øien Halsnes, Madli Kvamme Hannisdal, Dr. Iris Chin Ponte og Sturla Sagberg.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
287
ISBN
9788215025476
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2015
Format
23 x 15 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Pedagogisk grunnlagstenkning og credo:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv