Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg
Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen.

Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet: Les mer
439,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen.

Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet:

- hvordan personalet kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø det siste året i barnehagen
- hva 5- og 6-åringene innehar av språklig kompetanse
- hvordan personalet i barnehagen kan støtte de eldste barnas andrespråkutvikling
- hvordan kartlegging kan forstås som en del av barnehagens språkarbeid
- hvordan de eldste barnehagebarnas lek, estetiske opplevelser og tekstlige uttrykk er vesentlig for deres danning

Redaktørene, Cecilie Dyrkorn Fodstad og Ingvild Alfheim, har skrevet boka sammen med Christine B. Østbø Munch og Marit Semundseth.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
217
ISBN
9788215028606
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2018
Originaltittel
Språklæring det siste året i barnehagen
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Språklæring det siste året i barnehagen:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv