Språkhistoriske muligheter i skole og utdanning
Evy Beate Stykket (Redaktør) Ingvil Brügger Budal (Redaktør) Bernt Øyvind Thorvaldsen (Redaktør) Urd Vindenes (Redaktør)
Denne boka er tilgjengelig i en gratis åpen tilgang-utgave på cdforskning.no.
Denne boka utforsker ulike sider ved språkhistoriedidaktikk og tar opp spørsmål rundt hva, hvordan og hvorfor vi bør undervise i språkhistoriske temaer gjennom hele utdanningsløpet.
Les merDenne boka er tilgjengelig i en gratis åpen tilgang-utgave på cdforskning.no.
Denne boka utforsker ulike sider ved språkhistoriedidaktikk og tar opp spørsmål rundt hva, hvordan og hvorfor vi bør undervise i språkhistoriske temaer gjennom hele utdanningsløpet. Forfatterne tar for seg språkhistoriske tema i læreplanen, samt hvordan noen lærere tolker læreplanen på dette området, og hvordan slike tema blir framstilt i enkelte lærebøker. I tillegg gir forfatterne eksempler på både metodikk og konkrete språkhistoriske tema som kan være starten på en større diskusjon rundt hvilke språkhistoriske muligheter som fins i skole og utdanning.
Språkhistoriske muligheter i skole og utdanning er relevant for norsklærere i grunnskole og videregående skole, studenter og forskere, og for alle som interesserer seg for språkhistoriske tema generelt og språkhistoriedidaktikk spesielt.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm forskning
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål Nynorsk
- Sider
- 137
- ISBN
- 9788202866792
- Utgivelsesår
- 2024
- Format
- 24 x 17 cm