Inkluderende undervisning i høyere utdanning
oppstartsguide med inkluderende strategier for undervisere
«Dersom du underviser i høyere utdanning, finnes det knapt grunner til la være å plukke opp boken. Den er forbilledlig klart skrevet, kort nok til å leses i én omgang og oversiktlig nok til å fungere som oppslagsverk neste gang jeg skal undervise.»
Andreas Ervik, Forskerforum 2/2023
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å
Les mer
379,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å
gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning lage universelt utformede PowerPoint-presentasjoner Underveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser.
Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.
gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning lage universelt utformede PowerPoint-presentasjoner Underveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser.
Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 169
- ISBN
- 9788202771690
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2023
- Originaltittel
- Inkluderende undervisning i høyere utdanning
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Anmeldelser
«Dersom du underviser i høyere utdanning, finnes det knapt grunner til la være å plukke opp boken. Den er forbilledlig klart skrevet, kort nok til å leses i én omgang og oversiktlig nok til å fungere som oppslagsverk neste gang jeg skal undervise.»
Andreas Ervik, Forskerforum 2/2023