Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Digital forretningsforståelse

fra store data til små biter

Digital forretningsforståelse gir leseren en grunnleggende forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Siden første utgave av boken ble utgitt i 2013, har boken vært lest av mange tusen studenter og andre lesere. Les mer

599,-
Sendes innen 3 - 10 dager
Digital forretningsforståelse gir leseren en grunnleggende forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Siden første utgave av boken ble utgitt i 2013, har boken vært lest av mange tusen studenter og andre lesere.
Denne fjerde utgaven av Digital forretningsforståelse er vesentlig revidert og oppdatert, både for å få med nyere teknologisk utvikling og for at den skal fungere enda bedre som lærebok.
En grunnforutsetning i boken er erkjennelsen av at alt starter med data. Boken er derfor omorganisert med et omskrevet kapittel om dataforståelse tidlig i boken, som legger grunnlaget for resten av stoffet. Generativ kunstig intelligens (KI) er viet stor plass. Nye begreper som lav/ingen-kode, NFT, proof-of-stake m.m. er forklart og diskutert.
Bærekraft og etikk er integrert i den delen av boken som omhandler datasamfunnet, i stedet for å stå som en egen del av boken. Temaene er også integrert bedre i resten av fagstoffet. Kapitlet om forretningsmodeller og verdiskaping er mer rendyrket, og stoff om digital forretningsstrategi, digital modenhet og digital organisering har fått et eget kapittel.
Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping.
Tarjei Alvær Heggernes er førstelektor ved Institutt for strategi og entreprenørskap ved Handelshøyskolen BI. Heggernes er utdannet cand.merc. fra Norges Handelshøyskole (NHH). Han har i mer enn 20 år undervist i temaer som strategi, digitalisering og teknologiledelse, blant annet på BI, Høgskulen på Vestlandet, NHH og Kristiania. I tillegg til Digital forretningsforståelse er han medforfatter på Teknologiledelse for ingeniørstudenter og Den digitale styreverden. Heggernes er en populær foredragsholder, og driver også sin egen podkast: Digital forretningsforståelse.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
399
ISBN
9788245046137
Utgave
4. utg.
Utgivelsesår
2023
Format
24 x 17 cm

Les utdrag

Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag her

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Digital forretningsforståelse:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Ekko

Lena Lindgren
Innbundet 
345,- 379,-

Kornboka

Åsmund Bjørnstad
Innbundet 
409,- 449,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv