Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Markedsmennesker

kritikk av tidsånden

Stadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Les mer

336,-

369,- Spar: 33,-

Innbundet
Sendes innen 1 virkedag
Stadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Selv det som en gang var offentlig sektor er for lengst blitt underlagt markedets prinsipper. Vi møter velferdsstaten oftere som brukere av offentlige tjenester enn som borgere i et demokratisk samfunn.

Men vi er ikke født til å være markedsmennesker. Vi maksimerer ikke alltid nytte. Vi velger gjerne samarbeid framfor konkurranse. De fleste av oss kommer til et punkt hvor nok er nok, selv om markedslogikken ikke kjenner noe slikt nokpunkt. Derfor blir vi hele tida forsøkt forbedret og forandret slik at vi bedre skal kunne fylle våre roller i det moderne markedssamfunnet. Denne antologien spør hva som egentlig skjer med oss når vi blir forsøkt gjenskapt i markedets bilde.

Detaljer

Forlag
Dreyers forlag
Innbinding
Innbundet
Språk
Norsk Bokmål
Sider
220
ISBN
9788282655576
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2020
Format
21 x 14 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Markedsmennesker:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Stormen

Ivo de Figueiredo
Innbundet 
419,- 479,-
 

Stakkar

Matias Faldbakken
Innbundet 
409,- 449,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv