Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

No Logo

«

‘The Das Kapital of the growing anti-corporate movement’ Guardian

‘A riveting, conscientious piece of journalism and a strident call to arms. Packed with enlightening statistics and extraordinary anecdotal evidence, “No Logo” is fluent, undogmatically alive to its contradictions and omissions and positively seethes with intelligent anger.’ Sam Leith, Observer

‘A fascinating ride through the history of marketing…Klein brilliantly humanises “No Logo” with fascinating personal stories, her voice firm but never preachy, her argument detailed but never obscure.’ Alex O’Connell, The Times

‘Naomi Klein brilliantly charts the protean nature of consumer capitalism, how it absorbs radical challenges to its dominance and turns them into consumer products.’ Madeleine Bunting, Guardian

‘A sharp and very timely book … A couple of chapters in, your mind is already reeling … convincing and necessary, clear and fresh, calm but unsparing’ Guardian

‘A manifesto and a call to arms that sometimes reads like an Orwellian nightmare’ Financial Times

»

Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f. Les mer

160,-
Sendes innen 7 virkedager
Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register.

Kundevurdering:
Denne boka er en av de viktigste du kan lese dersom du er et engasjert menneske i dag. Den foretar en dyptgående analyse av hvordan de store selskapene bruker merkevarebygging, til mer og mer å ta over det offentlige rom, og hvordan markedsøkonomien slik fjerner, ikke skaper, frihet. Dessuten avslører Klein de sjokkerende forholdende de ansatte i megaselskapene, eller deres kontraktører i fattige deler av verden, arbeider under. Til slutt viser hun hvordan en gryende opposisjon har vokst fram mot merkets allmakt. Klein fører en lettlest penn som ikke av den grunn blir noe mindre seriøs, teksten har humor uten å bli flåsete, og hun bygger opp argumentasjonen på en god måte. Er det noe jeg skal kritisere henne for er det at hun kan hende virker litt naiv når det gjelder dette opprøret mot merkene og hvor sterkt dette er - men hvem er vel jeg som kan spå om fremtiden. Uansett, en meget viktig bok som alle bør lese for å bli klokere, og kanskje til og med skifte synsvinkel på saker og ting.

jojo

Se alle vurderinger

Detaljer

Forlag
Fourth Estate Ltd
Innbinding
Paperback
Språk
Engelsk
ISBN
9780007340774
Utgivelsesår
2009
Format
20 x 13 cm

Om forfatteren

Naomi Klein is a Canadian writer and journalist. 'No Logo' is an international bestseller and has helped define a new generation of young activists.

Anmeldelser

«

‘The Das Kapital of the growing anti-corporate movement’ Guardian

‘A riveting, conscientious piece of journalism and a strident call to arms. Packed with enlightening statistics and extraordinary anecdotal evidence, “No Logo” is fluent, undogmatically alive to its contradictions and omissions and positively seethes with intelligent anger.’ Sam Leith, Observer

‘A fascinating ride through the history of marketing…Klein brilliantly humanises “No Logo” with fascinating personal stories, her voice firm but never preachy, her argument detailed but never obscure.’ Alex O’Connell, The Times

‘Naomi Klein brilliantly charts the protean nature of consumer capitalism, how it absorbs radical challenges to its dominance and turns them into consumer products.’ Madeleine Bunting, Guardian

‘A sharp and very timely book … A couple of chapters in, your mind is already reeling … convincing and necessary, clear and fresh, calm but unsparing’ Guardian

‘A manifesto and a call to arms that sometimes reads like an Orwellian nightmare’ Financial Times

»

Kunders vurdering

j
jojo – 19.11.2007

– Denne boka er en av de viktigste du kan lese dersom du er et engasjert menneske i dag. Den foretar en dyptgående analyse av hvordan de store selskapene bruker merkevarebygging, til mer og mer å ta over det offentlige rom, og hvordan markedsøkonomien slik fjerner, ikke skaper, frihet. Dessuten avslører Klein de sjokkerende forholdende de ansatte i megaselskapene, eller deres kontraktører i fattige deler av verden, arbeider under. Til slutt viser hun hvordan en gryende opposisjon har vokst fram mot merkets allmakt. Klein fører en lettlest penn som ikke av den grunn blir noe mindre seriøs, teksten har humor uten å bli flåsete, og hun bygger opp argumentasjonen på en god måte. Er det noe jeg skal kritisere henne for er det at hun kan hende virker litt naiv når det gjelder dette opprøret mot merkene og hvor sterkt dette er - men hvem er vel jeg som kan spå om fremtiden. Uansett, en meget viktig bok som alle bør lese for å bli klokere, og kanskje til og med skifte synsvinkel på saker og ting.

T
Torbis – 05.05.2007

– Dette har etter hvert blitt en legendarisk bok fordi den var med på å vekke folk brutalt opp for hva de store multinasjonale selskapene gjør med oss som enkelt mennesker gjennom sin aggressive markedsføring. Boken tar for seg de forskjellige aspektene tema for tema, og går relativt grundig til verks. Klein påstår aldri at hun er objektiv i sin bok, og det merker man da også noe til men ikke så mye at det blir brysomt. Til tross for det tunge temaet klarer Klein å skrive på en slik måte at temaet blir tilgjengelig for allmenheten, det skal hun ha skryt for.

N
Nike – 24.08.2005

– No Logo handler om, og er en kritikk av, hva multinasjonale selskaper gjør med oss og samfunnet vårt. Det kretser mest rundt temaet merkevarebygging, men dette temaet åpner for en mer helhetlig analyse av de multinasjonale selskapene. Boken er delt inn i oversiktelige kapitler og hoveddeler. Kleins påstander er velbegrunnede og skrevet på en forbausende lettfattelig måte. Boken utviklet seg til å bli antikapitalisters og andre globaliseringskritiske gruppers bibel. Det er ikke uten grunn. Leser du denne boken blir du grundig satt inn i vilke argumenter som finnes mot den kapitalistiske utviklingen. Samtidlig får du en del detaljkunnskaper ingen skulle vært foruten.

Oppdag mer

Bøker som ligner på No Logo:

Less

Patrick Grant
Innbundet 
319,-
 

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

1984

George Orwell
Paperback 
229,-
Kniv
3 for 2

Kniv

Jo Nesbø
Innbundet 
99,- 399,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv