Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

30 steg til hellighet

en guide til kirkens klassiker Himmelstigen

«Ho [boka] gjer noko så sjeldan som å snakka myndig, venleg og konstruktivt inn i alminnelege kristnes lengt etter det heilage. Det kvardagslege språket, den utfordrande brodden, dei stadige referansane til Meisterens eigne ord er alle med på å gjera .30 steg til hellighet. til leseverdig bok.»

Sofie Braut, Dagen

«30 steg til hellighet» er en guide til «Himmelstigen», en frisk og rensende kilde gjennom fjorten århundrer. Med en moderne parallell kan innholdet kalles kognitiv terapi - utviklet av kirkens egne psykologer fra antikken: ørkenfedrene. Les mer

288,-

329,- Spar: 41,-

Paperback
Sendes innen 3 virkedager
«30 steg til hellighet» er en guide til «Himmelstigen», en frisk og rensende kilde gjennom fjorten århundrer. Med en moderne parallell kan innholdet kalles kognitiv terapi - utviklet av kirkens egne psykologer fra antikken: ørkenfedrene.

Hvordan kan vi bekjempe våre egne indre demoner? De som skaper krøll i våre relasjoner og gjør oss egoistiske. Hvordan blir vi fri fra destruktive tankemønstre som fører til selvmedlidenhet, sinne, falskhet og begjær etter rikdom og makt?

Kirkens svar på disse spørsmålene formidles i «Stigen til paradis» eller «Himmelstigen», skrevet av Johannes Klimakos (579-649) da han var abbed i Katarinaklosteret ved foten av Sinaifjellet. Hans tilnavn, Johannes av Stigen, henspeiler på boken og den åndelige veiledningen som gis der. «30 steg til hellighet» er en gjennomgang og forklaring til dette tidløse klassiske verket. 1400 år etter at «Stigen» ble skrevet, leses den fortsatt i alle verdens ortodokse klostre før påske.

«Stigen» som original tekst (ikke oversatt til norsk) er vanskelig tilgjengelig for det moderne mennesket, så derfor vil guiden, oversatt av journalist Øystein Lid, være et bedre valg. En inspirasjon og hjelp under vandringen på evangeliets vei mot hellighet - som kan sammenfattes med Johannes av Stigens egne ord: «Å omvende seg (...) er ikke å se hva jeg ikke har greid å være, men å se hva jeg ved Kristi nåde ennå kan bli.»

Detaljer

Forlag
Efrem forlag
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
189
ISBN
9788292922804
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2023
Originaltittel
Thirty steps to heaven
Format
21 x 13 cm

Anmeldelser

«Ho [boka] gjer noko så sjeldan som å snakka myndig, venleg og konstruktivt inn i alminnelege kristnes lengt etter det heilage. Det kvardagslege språket, den utfordrande brodden, dei stadige referansane til Meisterens eigne ord er alle med på å gjera .30 steg til hellighet. til leseverdig bok.»

Sofie Braut, Dagen

"Bli en bedre versjon av deg selv", tilbyr selvhjelpsbøkene oss. Det er også hva denne boken gjør. Men ikke i betydningen av å bli mer vellykket eller få det bedre med oss selv. Denne boken vil få oss til å strekke oss etter å bli mer lik det opprinnelige gudsbildet nedlagt i oss.

Erling Rimehaug, Vårt Land

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på 30 steg til hellighet:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Vi

Dag O. Hessen
Innbundet 
363,- 399,-
 
Valget
Ny!

Valget

Ralph Henk Vaags
Innbundet 
359,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv