Kundeservice
Velkommen til Bokkildens kundeservice!
Om du lurer på noe rundt dine bestillinger finner du det
på Min side
Ofte stilte spørsmål
Hvor finner jeg faktura, og utestående beløp?
Under Min side -> Faktura kan du lett se hva du må betale, eller om du har penger til gode hos oss.
Jeg mottar ikke e-post fra Bokkilden
Hvis du savner ordrebekreftelser, levering og annen viktig e-post fra oss, kan det være at e-postleverandøren din har markert oss som søppelpostavsender. Åpne e-postmappen som heter "Spam" eller "Søppelpost" og marker e-posten fra Bokkilden som "ikke søppelpost".
Når kommer det jeg har bestilt?
Både i handlekurven og i bestillingsbekreftelsen du mottok fra oss, finner du estimert leveringstid. Lagerførte varer blir normalt pakket og sendt samme dag eller dagen etter bestilling.
Jeg har glemt passordet mitt!
Dersom du har registrert din e-postadresse hos oss, klikk her, og fyll ut din e-postadresse under "Glemt passord" og klikk på "Send passord". Da sender vi deg det på e-post. Sjekk i spam dersom du ikke mottar e-posten vår med det samme.
Angrerett
Du kan returnere en bestilt vare innen 100 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Du må returnere den ubrukt, med fakturaen og i original-emballasje. Vi behøver ikke noe angrerettskjema. (Hvis du likevel ønsker å fylle ut angrerettskjema finner du det her.) Returporto må betales av kunden.
Noe annet du lurer på? Send oss en melding:
Alt om:
Min side
Min side, registering i Bokkilden, adresseendring
På Min side finner du en oversikt over din kundekonto:
- Mine bestillinger – oversikt over alle dine bestillinger
- Min profil – passord, adresse, telefon, e-post, kredittkort, samtykker, medlemskap og medlemsbetingelser
- Mine lister – Ønskeliste og andre lister
- Lydbøker – finn nedlastbare lydbøker du kjøpte
- E-bøker – finn e-bøker du kjøpte, tilrettelegg for å lese på kindle
Hvis du har handlet i bokkilden.no tidligere, kan du velge å logge deg inn i toppmenyen eller i kassen ved å fylle ut e-postadresse og passord. (Hvis du har glemt passordet, klikk først på "Logg inn" i toppmenyen og deretter på "Glemt passord" for å få et nytt tilsendt per e-post. )
Når du har logget deg inn, vises tidligere registrert informasjon som leveringsadresse og e-postadresse. Sjekk gjerne at informasjonen er korrekt eller om evtentulle oppdateringer er nødvendig
For øvrig gjennomføres kjøp som beskrevet over under "Nye kunder".
Hvordan forandrer jeg adressen min?
Du kan enkelt endre adresse og registrere/endre e-postadresse på Din side. Dette gjelder kun VARIG adresseendring.
Det er viktig å melde varig adresseendring både til oss og Posten, da post kun ettersendes i én måned.
Kan jeg forandre adressen min midlertidig?
Gjelder det ferieadresse eller midlertidig adresseendring, må du kontakte Posten (tel: 04004) eller gå til: https://www.posten.no/kundeservice
Bedriftskunde / storkunde
For bedrifter og store kjøp
bokkilden.no gir kvantumsrabatt ved kjøp av flere eksemplarer av samme tittel ved avtale. Ta kontakt med Kundesenteret. Rabattsatsene er avhengige av antall, om det allerede er gitt rabatt på titlene samt hva slags bøker det gjelder.
Handler du på vegne av et offentlig bibliotek, en skole eller en bedrift? Du kan kontakte kundesenteret på e-post storkunde@bokkilden.no eller telefon 22 02 87 01 for hjelp og informasjon.
Betaling og faktura
Betaling, purring, forfallsfrist, sikkerhet
Enklere å handle på bokkilden.no!
Nå trenger du ikke lenger tenke på kodebrikker eller kodekort for å betale med kredittkort. Kanskje har du hatt problemer med å handle på iPad eller fra en smarttelefon - nå er løsningen endelig her. Med forenklet betaling tar vi vare på kredittkortinformasjonen din, slik at du trenger bare CVC koden (den tresifrede koden bak på kortet ditt) når du skal handle hos oss.
Før du kan ta i bruk forenklet betaling må du godkjenne at Bokkilden tar vare på din kredittkortreferanse til fremtidig bruk.
Kryss av for "Enkel og sikker betaling" når du betaler med kredittkortet ditt. Kortinformasjonen din er da lagret, og du kan gjennomføre kjøp via iPad og smarttelefoner, og selvfølgelig også fra pc og mac - som tidligere.
Sikkerhet
All kredittkortinformasjon blir kryptert og lagret på en sikker måte, og løsningen vår er godkjent av kredittkortselskapene. Betalingen er derfor like sikker som tidligere - bare mye enklere!
DVD, nedlastbare produkter og alle ordre som skal sendes til utlandet må betales med kredittkort. Dette gjelder også alle ordre, uansett vare, over 2100 kr. Ved kjøp av bøker under denne summen velger du selv hvordan du vil betale:
- Giro tilsendt i posten sammen med pakken (kun for forsendelser innen Norge og til personer over 18 år)
- Kredittkort over Internett (vi aksepterer Visa og MasterCard)
Vår programvare sørger for at all informasjon du oppgir, blir kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.
Betaling fra utlandet:
Vi aksepterer kun Visa og Mastercard for betaling av ordre til utlandet.
Jeg har betalt, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
Din betaling og vår betalingspåminnelse/purring kan ha krysset hverandre. Du kan se om betalingen er registrert hos oss på "Din side", under fanen "Betalingsoversikt". Hvis fakturaen er merket "Dekket", har vi mottatt din betaling, og det er ikke nødvendig å ta kontakt med oss.
Dersom betalingen ikke er registrert hos oss, er det fint om du sender kopi av bankutskrift eller kvittering. Dette kan sendes som vedlegg i e-post.
Legg ved informasjon om kundenummer, betalingsdato, beløp og kontonummer.
Jeg har returnert varen, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
Du kan sjekke på "Din side" under fanen "Betalingsoversikt" om din retur er registrert hos oss. Varen blir markert med "Dekket" så snart den er mottatt i retur. Dersom det er mindre enn en uke siden du returnerte varen, vent noen dager og kontroller igjen. Ta kontakt dersom varen fremdeles står som "Åpen" under Betalingsoversikt-fanen.
Hvor lang forfallsfrist har Bokkilden?
Betalingsfristen i Bokklubben er 14 dager fra boka/varen sendes fra vårt lager. Dersom postgangen er sen, eller du må hente bøker/varer på Posten, kan betalingsfristen oppleves som kort. 1. gangs purring sendes med purregebyr kr 64,-.
Retur og porto
Hvordan returnere, porto ved kjøp og retur
Vi har fast lav frakt på kr 19,- på bokordre. Alle hovedbøker sendes fraktfritt.
Gaver & interiør-sortiment: frakt mellom 39,- og 119,-.
Har du fått bøker du har feilbestilt eller ikke vil ha/angrer, kan du returnere dem til oss.
Dersom du returnerer varen fordi du angrer kjøpet, må du betale returportoen, kjøp digitalt frimerke her om du ønsker.
Vi betaler returporto under disse forholdene:
- varen er skadet
- du har fått feil vare
- du har fått varer du ikke har bestilt
Ta kontakt med kundeserviceReklamerer du på grunn av skade på varen, si ifra om du vil ha ny vare eller ikke.
Da vil vi sende deg en returslipp slik at du ikke trenger å legge ut for porto i returen.
Vi tar ikke ansvar for portoutgifter på returforsendelser som er sendt i retur uten å ha vært i kontakt med kundeservice
Varen er skadet, hva gjør jeg?
Om en vare er defekt eller skadet kan du reklamere på produktet. For å behandle din reklamasjon trenger vi:
En beskrivelse av hva som er feil, eller hvordan mangelen/skaden oppstod. Tydelige bilder av produktet. Mangelen må komme tydelig på bildet/bildene.
Vennligst send henvendelsen til kundeservice
bokkilden.no
c/o Forlagssentralen AS
Postboks 1710 Sentrum
0040 OSLO
NB! Faktura skal medfølge varen. Send pakken med Posten Norge.
Gavekort og rabattkoder
Godtgjørelser, rabattkoder og gavekort
Bokkilden.no kan tilby avslag eller godtgjørelser, slik som rabattkoder og gavekort. Dette er digitale rabatter som utløses når gitte vilkår oppfylles. Rabattkodene og gavekortene kan være gyldige i en begrenset periode, kun gjelde for enkelte perioder, tidspunkter eller utvalgte produkter og kan være knyttet til et krav om minimumsbestillinger. Disse rabattkodene/gavekortene kan ikke kombineres i samme kjøp. Vilkårene vil variere.
- Rabattkodene kan ikke deles opp i flere kjøp, og kan bare benyttes en gang
- Gavekort kan deles opp over flere kjøp, men må brukes innen utløpsdato
Produktanmeldelser
Regler for produktanmeldelser på våre sider
Din mening er viktig for oss, og vi setter stor pris på om du vil gi en vurdering av det du har kjøpt.
Anmeldelsene kontrolleres jevnlig. Hvis det rapporteres om anmeldelser med upassende innhold, kan disse fjernes fra nettstedet.
Innholdet skal ikke være skrevet i ond hensikt. Språket skal være anstendig. Det er ikke tillatt å vise til priser og tilbud, siden disse hele tiden kan endres. Det er ikke tillatt å nevne konkurrerende produkter. Det er ikke tillatt å oppgi kontaktinformasjon eller lenker til andre nettsteder.
Anmeldelsen blir publisert i De norske Bokklubbene A/S sine nettbutikker www.bokklubben.no og www.bokkilden.no
Teknisk hjelp
E-bøker, lydbøker, håndtering av EE-avfall
Lese E-bøker
Nettbrett/smartelefon
Last ned Bokkilden-appen fra Google Play eller App Store. I appen logger du deg på med samme brukernavn som i nettbutikken og kan lese e-bøkene dine i den innebyggede e-bokleseren i appen.
Kindle
Umiddelbart etter kjøp er denne boka tilgjengelig på Min side > Mine ebøker og kan enkelt sendes direkte til Kindle-leseren din.
Første gang du gjør dette må du autorisere oss på din Amazonprofil:
- Gå til Amazon.com, i profilen din finner du Your account > Content and devices > Manage Your Content and Devices > Preferences.
- Nederst på siden finner du Personal Document Settings.
Legg til bokkilden@bokkilden.no under Approved Personal Document Email List. - Deretter må du knytte Kindle-brettet ditt til kundeprofilen din hos oss:
Du finner Kindle-e-posten din under Send-to-Kindle E-Mail på samme side (under Personal Document Settings) på kontoen din hos Amazon. Kindle e-posten din lagrer du i feltet som heter kindle-epostadresse på Min side – Mine ebøker
Du kan knytte til 2 Kindle adresser fra samme husstand slik at samme bok sendes til begge.
PocketBook
Gå til Mine ebøker og legg inn din pocketBook e-postadresse.
Opprette en PocketBook-konto
- Pass på at din PocketBook er koblet til WiFi.
- Gå til Settings på din PocketBook og deretter til Accounts and Synchronization.
- Velg Send-to-PocketBook og klikk Register.
- Opprett en PocketBook-konto ved å fylle inn din e-postadresse og passord
- Send e-boka til din PocketBook ved å klikke på Send til PocketBook-knappen under e-boka på
- Gå til Settings på din PocketBook og deretter til Accounts and Synchronization.
- Første gang du sender en bok får du en e-post der du blir bedt om å godkjenne bokklubben@bokklubben.no som avsender av e-bøker til din PocketBook.
- Klikk på Synchronize øverst på din PocketBook og boka kommer i e-bokbiblioteket ditt. Husk at den må være koblet til WiFi :)
Om du ikke klarer å overføre til PocketBook via «Send til PocketBook», kan du bruke kabel. Les hvordan du gjør det her.
Datamaskin
Du kan også lese eller laste ned e-bøkene du har kjøpt på en pc. Gå til Min side når du er logget på som medlem. E-bøker uten kopibeskyttelse lastes ned direkte som epub eller pdf -filer. Kopibeskyttede e-bøker må åpnes i programmer/apper som er laget for å håndtere Adobe DRM.
Engelske e-bøker
Når det gjelder engelske e-bøker er disse dessverre ikke tilrettelagt for lesing gjennom vår egen app. For å lese disse anbefaler vi at du laster ned Adobe Digital editions til mobil eller nettbrett.
NB! Engelske e-bøker må lastes ned innen 2 år fra kjøp og kan max lastes ned 3 ganger, så legg inn autoriseringen av Adobe Digital Editions før du laster ned.
Lesebrett
Skal du lese e-bøkene på Lesebrett må du vanligvis autorisere lesebrettet for Adobe DRM hvis det er en kopibeskyttet bok du skal lese.
Lydbøker
I Bokkildens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokkilden
Finn fram til boka du ønsker å handle på våre websider eller i appen "Bokkilden" hvis du kjøper via en android telefon, og klikk på bestill-knappen. Umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført, finner du lydfilen under fanen MP3-lydbøker på "Min side" og i appen "Bokkilden Lydbok". Den er nå klar for nedlastning.
I Bokkildens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokkilden. Du kan:
- finne lydbøkene dine i bokhylla
- strømme dem direkte
- laste ned lydboka slik at du kan lytte offline
- Du trenger ikke internett for å høre lydbøkene dine på ferie hvis du har lastet ned lydboken først i appen eller via websidene
- fortsette å lytte der du tok pause sist
Last ned Bokkildens lydbokapp i App Store
Last ned Bokkildens lydbokapp i Google Play
De ulike formatene
E-bøker har forskjellige formater, kopibeskyttelser og er mulig å lese på de fleste forskjellige elektroniske plattformene.
EPUB
EPUB er det mest utbredte formatet for e-bøker og har blitt standardformatet for litteratur med mye tekst.
PDF
PDF er det mest utbredte formatet for tekniske bøker, og andre bøker som har mye bilder og tabeller.
AZW3
AZW3 er et internt format som Amazon bruker, som bøker som sendes til Kindle konverteres til før det lastes ned på enheten. Bøker i dette formatet kan legges rett inn på Kindle-enheter med kabel.
EE-avfall
Forhandlere skal ta imot EE-avfall
Alle butikker i Norge som selger EE-produkter er pliktige til å ta imot utrangert utstyr av samme type som de forhandler, uten kostnad for forbruker. Butikkene plikter å ta imot utstyret selv om du ikke har kjøpt det hos dem, også dersom det er av et annet merke eller fabrikat enn de selv forhandler. Den ubegrensede mottaksplikten gjelder avfall fra private husholdninger. Når det gjelder avfall fra næringsvirksomhet, har forhandleren bare plikt til å ta imot EE-avfall fra din virksomhet gratis dersom dere kjøper ny tilsvarende mengde produkter.
Les mer på elretur.no
Retur av EE-avfall
Som forbruker kan du levere utrangerte elektroniske produkter av samme type produkt som vi selger, tilbake til oss. Så vil vi vederlagsfritt destruere dem etter gjeldende lover og regler.
Du må selv besørge porto/forsendelseskostnad til oss.