Didaktiske utfordringer i kroppsøving

Erlend Ellefsen Vinje (Redaktør)

I Didaktiske utfordringer i kroppsøving presenteres problemstillinger som etter innføringen av fagfornyelsen har spesiell relevans i kroppsøvingsfaget. Forfatterne drøfter ulike sider ved lærerens undervisnings- og vurderingspraksis i faget. Les mer
Vår pris
389,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris: 389,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Om boka

I Didaktiske utfordringer i kroppsøving presenteres problemstillinger som etter innføringen av fagfornyelsen har spesiell relevans i kroppsøvingsfaget. Forfatterne drøfter ulike sider ved lærerens undervisnings- og vurderingspraksis i faget.

Den første av bokas tre deler utforsker ulike sider ved sammenhengen mellom fagfornyelsen og hvordan faget nå kan forstås, oppleves, legitimeres og tilrettelegges for. I del 2 blir de overordnede temaene elevenes livsmestring og elevenes dannelse diskutert i en kroppsøvingsfaglig kontekst. I den siste delen vendes blikket fremover. To kapitler utfordrer på hver sin måte etablert praksis med tanke på karaktersetting i faget. Avslutningskapitlet presenterer og diskuterer modellbasert praksis som en mulig løsning på mange av de utfordringene som tidligere har blitt skissert i boka.

Didaktiske utfordringer i kroppsøving bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskermiljøet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.

Fakta

Bla i boka