Førsteklasses matematikk
matematikk for de yngste elevene
Denne boka handler om begynneropplæring i matematikk.
Gjennom boken ønsker forfatterne å styrke kunnskapen om matematikkundervisning på de to første trinnene i barneskolen. Matematikken i boka er sentrert rundt sentrale kompetansemål på første og andre trinn og inneholder en rekke eksempler på aktiviteter som kan gjennomføres i og utenfor klasserommet.
Les mer
499,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Denne boka handler om begynneropplæring i matematikk.
Gjennom boken ønsker forfatterne å styrke kunnskapen om matematikkundervisning på de to første trinnene i barneskolen. Matematikken i boka er sentrert rundt sentrale kompetansemål på første og andre trinn og inneholder en rekke eksempler på aktiviteter som kan gjennomføres i og utenfor klasserommet. Boka retter seg mot lærerstudenter på grunnskolelærerutdanning 1-7. trinn, matematikklærere på videreutdanningsprogrammer og lærere som underviser i matematikk på første og andre trinn.
Boka er delt i to deler. Den første delen (kapittel 1-4) handler om kunnskap og læring i matematikk, styringsdokumenter i matematikk for barnehage, grunnskole og lærerutdanning, matematiske erfaringer barn har tilegnet seg før skolestart, modeller for planlegging av undervisning og ulike arbeidsformer i matematikk. I del 2 (kapittel 5-10) går forfatterne i dybden på matematiske tema som er sentrale på første og andre trinn, samt bruk av digitale verktøy og læringsressurser.
Gjennom boken ønsker forfatterne å styrke kunnskapen om matematikkundervisning på de to første trinnene i barneskolen. Matematikken i boka er sentrert rundt sentrale kompetansemål på første og andre trinn og inneholder en rekke eksempler på aktiviteter som kan gjennomføres i og utenfor klasserommet. Boka retter seg mot lærerstudenter på grunnskolelærerutdanning 1-7. trinn, matematikklærere på videreutdanningsprogrammer og lærere som underviser i matematikk på første og andre trinn.
Boka er delt i to deler. Den første delen (kapittel 1-4) handler om kunnskap og læring i matematikk, styringsdokumenter i matematikk for barnehage, grunnskole og lærerutdanning, matematiske erfaringer barn har tilegnet seg før skolestart, modeller for planlegging av undervisning og ulike arbeidsformer i matematikk. I del 2 (kapittel 5-10) går forfatterne i dybden på matematiske tema som er sentrale på første og andre trinn, samt bruk av digitale verktøy og læringsressurser.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 252
- ISBN
- 9788205541603
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2021
- Format
- 24 x 17 cm