Innføring i KRLE-didaktikk
undervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn
"Innføring i KRLE-didaktikk" er ei lærebok om undervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn, oppdatert med læreplanen i grunnskolen etter Fagfornyelsen i 2020 (LK20).
I boka presenteres grunnleggende sider ved KRLE-fagets didaktikk.
Les mer
550,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
"Innføring i KRLE-didaktikk" er ei lærebok om undervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn, oppdatert med læreplanen i grunnskolen etter Fagfornyelsen i 2020 (LK20).
I boka presenteres grunnleggende sider ved KRLE-fagets didaktikk. Organiseringen av boka følger didaktikkens tre hovedspørsmål: undervisningsmålet, innhold og begrunnelse. Slik er boka ei håndbok for den som skal undervise i skolefaget KRLE.
Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere og andre som er interessert i KRLE-undervisning i grunnskole og lærerutdanning.
Kapitlene er skrevet av 21 forfattere som underviser eller har undervist i lærerutdanningene om skolefaget. Mange av forfatterne har forsket på og skrevet om emnene sine gjennom flere år.
I boka presenteres grunnleggende sider ved KRLE-fagets didaktikk. Organiseringen av boka følger didaktikkens tre hovedspørsmål: undervisningsmålet, innhold og begrunnelse. Slik er boka ei håndbok for den som skal undervise i skolefaget KRLE.
Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere og andre som er interessert i KRLE-undervisning i grunnskole og lærerutdanning.
Kapitlene er skrevet av 21 forfattere som underviser eller har undervist i lærerutdanningene om skolefaget. Mange av forfatterne har forsket på og skrevet om emnene sine gjennom flere år.
Detaljer
- Forlag
- IKO-forlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål Norsk Nynorsk
- Sider
- 288
- ISBN
- 9788282494786
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2021
- Format
- 24 x 17 cm