Innføring i skoleutvikling for lærerstudenter
med FoU- og masteroppgaven som grunnlag
Lærerstudenter skal i løpet av studiet lære hvordan de kan utvikle både egen praksis og skolens felles praksis. I boken argumenterer forfatteren for at FoU- og masteroppgaven er sentrale oppgaver som kan bidra til at studentene lærer å innta en kontinuerlig forskende holdning både til egen undervisning og til utviklingsarbeid på egen skole.
Les mer
415,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Lærerstudenter skal i løpet av studiet lære hvordan de kan utvikle både egen praksis og skolens felles praksis. I boken argumenterer forfatteren for at FoU- og masteroppgaven er sentrale oppgaver som kan bidra til at studentene lærer å innta en kontinuerlig forskende holdning både til egen undervisning og til utviklingsarbeid på egen skole.
FoU- og masteroppgaven har derfor fått stor plass, og i boken kan vi også følge lærerstudenter som jobber med disse oppgavene.
I de første kapitlene får vi lese om skoleutvikling; hvorfor skoleutvikling er viktig, og hvordan en slik utvikling kan fremmes. De neste kapitlene beskriver hvordan forskningen både på bachelor- og masternivå kan gjennomføres. De siste kapitlene viser hvordan skoleforskning og skoleutvikling går hånd i hånd og er to sider av samme sak.
Boken henvender seg spesielt til lærerstudenter som skal gjennomføre arbeid knyttet til FoU- og masteroppgaven i utdanningen, men også til lærere som ønsker å ta en mastergrad, og lærere og forskere som er opptatt av skoleutvikling.
May Britt Postholm er professor i pedagogikk og i kvalitativ forskningsmetode ved NTNU.
FoU- og masteroppgaven har derfor fått stor plass, og i boken kan vi også følge lærerstudenter som jobber med disse oppgavene.
I de første kapitlene får vi lese om skoleutvikling; hvorfor skoleutvikling er viktig, og hvordan en slik utvikling kan fremmes. De neste kapitlene beskriver hvordan forskningen både på bachelor- og masternivå kan gjennomføres. De siste kapitlene viser hvordan skoleforskning og skoleutvikling går hånd i hånd og er to sider av samme sak.
Boken henvender seg spesielt til lærerstudenter som skal gjennomføre arbeid knyttet til FoU- og masteroppgaven i utdanningen, men også til lærere som ønsker å ta en mastergrad, og lærere og forskere som er opptatt av skoleutvikling.
May Britt Postholm er professor i pedagogikk og i kvalitativ forskningsmetode ved NTNU.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 239
- ISBN
- 9788245039207
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2023
- Originaltittel
- Innføring i skoleutvikling for lærerstudenter
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
Oppdag mer
Bøker som ligner på Innføring i skoleutvikling for lærerstudenter:
Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen
Charlotte U. JohannessenPaperback
479,-