Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Studenten skal bli lærer

kunnskap, identitet og profesjonsutvikling

Denne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.

Studenten skal bli lærer presenterer den første norske studien av tilhørighet i høyere utdanning. Forståelse og utvikling av kunnskap er sentrale temaer, og studenters danning belyses, uten at danning blir eksplisitt diskutert i alle bidragene. Les mer

249,-
Paperback
Produseres på bestilling
Denne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.

Studenten skal bli lærer presenterer den første norske studien av tilhørighet i høyere utdanning. Forståelse og utvikling av kunnskap er sentrale temaer, og studenters danning belyses, uten at danning blir eksplisitt diskutert i alle bidragene. Mange av forfatterne er opptatt av samspillet mellom episteme, techne og fronesis i forhold til den enkeltes vekst og profesjonelle kompetanseutvikling.

Med lærerstudenter fra 1.-4. årskull som informanter favner artiklene bredt og gir ny kunnskap og nye teoretiske vinklinger. I antologien stilles det blant annet spørsmål ved dualismen som ofte påpekes mellom teoretisk og erfaringsbasert kunnskap. Kanskje er det heller sånn at kunnskap produseres sirkulært mellom forelesningssal og praksisfeltet? Videre fremgår det også at opplevelsen av sosial tilhørighet ser ut til å være en forutsetning for akademisk tilhørighet, og at medstudenter sammen med faglærere har stor betydning.

Denne fagfellevurderte antologien retter seg hovedsakelig mot lærerutdanningen og lærerutdannere. Men bidragene kan også være aktuelle for andre utdanninger, og for studenter.

Detaljer

Forlag
NOASP / Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
157
ISBN
9788202675912
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2020
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Studenten skal bli lærer:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv