Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Om å påvirke

kommunikasjon og gjennomslagskraft
Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser.

Boken belyser hvordan mennesker både påvirker og blir påvirket av hverandre, ofte uten bevisst planlegging. Den viser hvordan påvirkningsprosesser kan struktureres metodisk, og hvordan en etisk tilnærming til påvirkning kan føre til ekstraordinære resultater. Les mer
499,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser.

Boken belyser hvordan mennesker både påvirker og blir påvirket av hverandre, ofte uten bevisst planlegging. Den viser hvordan påvirkningsprosesser kan struktureres metodisk, og hvordan en etisk tilnærming til påvirkning kan føre til ekstraordinære resultater.

Om å påvirke formidler kunnskap fra en rekke fagområder og inneholder praktiske eksempler fra norske virksomheter. Forfatteren utvikler og presenterer en metode for å arbeide systematisk og langsiktig med etisk påvirkning. Metoden vil hjelpe deg med å få større gjennomslagskraft for dine viktige saker.

Denne nye utgaven av boken er oppdatert med bakgrunn i nyere forskning og erfaringer fra praksisfeltet. Det er også gjort noen grep for at teksten skal få enda sterkere gjennomslagskraft.

Boken egner seg meget godt som grunnbok på universitets- og høyskolestudier innen ledelse, organisasjon, markedsføring, salg, innkjøp, strategi, HR og personalledelse. Den egner seg også meget godt til etter- og videreutdanning og som grunnbok på kurs og seminarer i arbeidslivet.

Olav Johansen er utdannet cand.paed. fra Universitetet i Oslo og arbeider som førstelektor ved Kristiania og Universitetet i Sørøst-Norge. Han underviser og forsker på blant annet forhandlings- og påvirkningsprosesser. Olav har i mange år også arbeidet med å støtte ledere, tillitsvalgte, team og organisasjoner med påvirkning og gjennomslagskraft i praksis.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
224
ISBN
9788245051155
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2025
Format
22 x 16 cm

Bla i boka

Kunders vurdering

M
Morten Andreassen. Oslo – 17.04.2025

– Denne boken kan anbefales på det varmeste 👍

Oppdag mer

Bøker som ligner på Om å påvirke:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv