101 grep for å aktivisere elever i matematikk

matematikkdidaktikk i teori og praksis

Elise Klaveness (Redaktør) ; Lisbet Karlsen (Redaktør) ; Kåre Kverndokken (Redaktør)

Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Les mer
Vår pris
429,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Vår pris: 429,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Om boka

Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.

Fakta