Læringssamtalen i matematikkfagets praksis
bok I
Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger.
Les mer
459,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk kommuniseres og brukes. Boken belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk, i deres danning for å utvikle gode læringsmiljø. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjoner omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisning. Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning.
Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes.
NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold.
Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes.
NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold.
Detaljer
- Forlag
- Caspar forlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 228
- ISBN
- 9788290898682
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2016
- Originaltittel
- Læringssamtalen i matematikkfagets praksis
- Format
- 24 x 17 cm
- Serie
-
Læringssamtalen i matematikkfagets praksis