Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

No Logo

«

‘The Das Kapital of the growing anti-corporate movement’ Guardian

‘Just when you thought multi-nationals and crazed consumerism were too big to fight, along comes Naomi Klein with facts, spirit, and news of successful fighters already out there. No Logo is an invigorating call to arms for everybody who wants to save money, justice, or the universe’ Gloria Steinem

‘What corporations fear most are consumers who ask questions. Naomi Klein offers us the arguments with which to take on the superbrands’ Billy Bragg

»

Introducing the Collins Modern Classics, a series featuring some of the most significant books of recent times, books that shed light on the human experience - classics which will endure for generations to come. Les mer

160,-
Sendes innen 7 virkedager
Interessert i historiebøker?
Bli med i fordelsklubben Vår historie og få fordelspris 136,-
Introducing the Collins Modern Classics, a series featuring some of the most significant books of recent times, books that shed light on the human experience - classics which will endure for generations to come.


When No Logo was first published, it became an instant bestseller and international phenomenon. Its riveting expose of the branded and corporate world in which we live became a rallying cry for rebellion and self-determination.


Engaging, humanising and inspiring, No Logo is a book that defined both a generation and its language of protest. Its analysis is as timely and powerful as ever.

Medlemsvurdering:
Denne boka er en av de viktigste du kan lese dersom du er et engasjert menneske i dag. Den foretar en dyptgående analyse av hvordan de store selskapene bruker merkevarebygging, til mer og mer å ta over det offentlige rom, og hvordan markedsøkonomien slik fjerner, ikke skaper, frihet. Dessuten avslører Klein de sjokkerende forholdende de ansatte i megaselskapene, eller deres kontraktører i fattige deler av verden, arbeider under. Til slutt viser hun hvordan en gryende opposisjon har vokst fram mot merkets allmakt. Klein fører en lettlest penn som ikke av den grunn blir noe mindre seriøs, teksten har humor uten å bli flåsete, og hun bygger opp argumentasjonen på en god måte. Er det noe jeg skal kritisere henne for er det at hun kan hende virker litt naiv når det gjelder dette opprøret mot merkene og hvor sterkt dette er - men hvem er vel jeg som kan spå om fremtiden. Uansett, en meget viktig bok som alle bør lese for å bli klokere, og kanskje til og med skifte synsvinkel på saker og ting.

jojo

Se alle vurderinger

Detaljer

Forlag
Fourth Estate Ltd
Innbinding
Paperback
Språk
Engelsk
ISBN
9780008485139
Utgivelsesår
2021
Format
20 x 13 cm

Anmeldelser

«

‘The Das Kapital of the growing anti-corporate movement’ Guardian

‘Just when you thought multi-nationals and crazed consumerism were too big to fight, along comes Naomi Klein with facts, spirit, and news of successful fighters already out there. No Logo is an invigorating call to arms for everybody who wants to save money, justice, or the universe’ Gloria Steinem

‘What corporations fear most are consumers who ask questions. Naomi Klein offers us the arguments with which to take on the superbrands’ Billy Bragg

»

Kunders vurdering

j
jojo – 19.11.2007

– Denne boka er en av de viktigste du kan lese dersom du er et engasjert menneske i dag. Den foretar en dyptgående analyse av hvordan de store selskapene bruker merkevarebygging, til mer og mer å ta over det offentlige rom, og hvordan markedsøkonomien slik fjerner, ikke skaper, frihet. Dessuten avslører Klein de sjokkerende forholdende de ansatte i megaselskapene, eller deres kontraktører i fattige deler av verden, arbeider under. Til slutt viser hun hvordan en gryende opposisjon har vokst fram mot merkets allmakt. Klein fører en lettlest penn som ikke av den grunn blir noe mindre seriøs, teksten har humor uten å bli flåsete, og hun bygger opp argumentasjonen på en god måte. Er det noe jeg skal kritisere henne for er det at hun kan hende virker litt naiv når det gjelder dette opprøret mot merkene og hvor sterkt dette er - men hvem er vel jeg som kan spå om fremtiden. Uansett, en meget viktig bok som alle bør lese for å bli klokere, og kanskje til og med skifte synsvinkel på saker og ting.

T
Torbis – 05.05.2007

– Dette har etter hvert blitt en legendarisk bok fordi den var med på å vekke folk brutalt opp for hva de store multinasjonale selskapene gjør med oss som enkelt mennesker gjennom sin aggressive markedsføring. Boken tar for seg de forskjellige aspektene tema for tema, og går relativt grundig til verks. Klein påstår aldri at hun er objektiv i sin bok, og det merker man da også noe til men ikke så mye at det blir brysomt. Til tross for det tunge temaet klarer Klein å skrive på en slik måte at temaet blir tilgjengelig for allmenheten, det skal hun ha skryt for.

N
Nike – 24.08.2005

– No Logo handler om, og er en kritikk av, hva multinasjonale selskaper gjør med oss og samfunnet vårt. Det kretser mest rundt temaet merkevarebygging, men dette temaet åpner for en mer helhetlig analyse av de multinasjonale selskapene. Boken er delt inn i oversiktelige kapitler og hoveddeler. Kleins påstander er velbegrunnede og skrevet på en forbausende lettfattelig måte. Boken utviklet seg til å bli antikapitalisters og andre globaliseringskritiske gruppers bibel. Det er ikke uten grunn. Leser du denne boken blir du grundig satt inn i vilke argumenter som finnes mot den kapitalistiske utviklingen. Samtidlig får du en del detaljkunnskaper ingen skulle vært foruten.

Oppdag mer

Bøker som ligner på No Logo:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv