Historiefortelling på digitale plattformer
«Historiefortelling på digitale plattformer gir oss nyttige verktøy til å arbeide systematisk med å utvikle, utforme og formidle historier digitalt. «Fortellerverktøyet» er basert på forfatterens mangeårige praksis i mediene, intervjuer med noen av Norges fremste historiefortellere, forskning og faglitteratur samt analyser av fortellinger produsert for nett av norske medier.»
Ida Vikøren Andersen, Kommunikasjonsforeningen
Virkeligheten er fragmentert og uendelig. Hvordan sette sammen biter av denne virkeligheten til historier som trenger gjennom i dagens strøm av informasjon, og hvordan skal vi unngå at norske fortellinger drukner i flommen? Denne boka tilbyr hjelp slik at du kan nå gjennom med ditt budskap. Les mer
Historiefortelling på digitale plattformer tar blant annet for seg spørsmålene:
Hva skiller fortellingen fra andre formidlingsmåter? Hvorfor har fortellinger en slik forførende kraft, og hvilket ansvar legger dette på dagens historiefortellere? Hvordan skal du drive innsikts- og utviklingsarbeid slik at du når målgruppen din? Hvordan konstruere gode fortellinger? Hvordan tilpasse fortellinger til ulike plattformer og sjangre, TV-dokumentarer, dokusåper, fortellinger på sosiale medier, nettartikler og podkaster?Historiefortelling på digitale plattformer er aktuell for journalist-, TV- og mediestudenter og alle som lever av, eller er interessert i å fortelle historier som virker.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 426
- ISBN
- 9788202664589
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2020
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Anmeldelser
«Historiefortelling på digitale plattformer gir oss nyttige verktøy til å arbeide systematisk med å utvikle, utforme og formidle historier digitalt. «Fortellerverktøyet» er basert på forfatterens mangeårige praksis i mediene, intervjuer med noen av Norges fremste historiefortellere, forskning og faglitteratur samt analyser av fortellinger produsert for nett av norske medier.»
Ida Vikøren Andersen, Kommunikasjonsforeningen