– Boka "Effektiv nettskriving" er en helt grei innføring i det å skrive, publisere eller markedsføre på nett. Med utgangspunkt i det som kalles "eyetracking", registrering av lesernes plassering av blikket på en nettside, gir forfatteren oss konkrete tips om hvordan en bl.a. skal dele opp setninger, bruke overskrifter, benytte avsnitt og bruke bilder. Forfatteren går igjennom effektiv bruk av lenker, hvordan en med fordel kan skrive om titler og ingresser, og hva som lønner seg for å komme høyt opp i søkemotorene. Videre tar han for seg diverse gamle myter om nettskriving og kommer med sine egne oppdaterte tips. Boka kan være en hjelp for dem som planlegger å skrive for nett.
Effektiv nettskriving
Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å
skrive bedre for nett bruke tekst for å oppnå konkrete mål Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett.
Les mer
509,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å
skrive bedre for nett bruke tekst for å oppnå konkrete mål Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier.
Sentrale temaer i boken er:
Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. Tekster som engasjerer leserne. Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering.Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor.
skrive bedre for nett bruke tekst for å oppnå konkrete mål Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier.
Sentrale temaer i boken er:
Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. Tekster som engasjerer leserne. Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering.Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 153
- ISBN
- 9788202587000
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2018
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
S