Få bransjer er mer opptatt av å tenke utenfor boksen enn PR- og kommunikasjonsbransjen. Likevel ender mange opp med påfallende stereotype løsninger når de skildrer ymse kulturer og etnisiteter. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak, kanskje mer en mangel på øvelse.
Les mer
Få bransjer er mer opptatt av å tenke utenfor boksen enn PR- og kommunikasjonsbransjen. Likevel ender mange opp med påfallende stereotype løsninger når de skildrer ymse kulturer og etnisiteter. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak, kanskje mer en mangel på øvelse.
Norge er en liten nasjon, men den rommer nordmenn med bakgrunn fra 223 ulike land og stater. Vi har et etnisk og kulturelt mangfold som bør gjenspeiles på en redelig måte i massekommunikasjonen, det være seg av kommersiell art, politisk eller i det offentliges tjeneste.
Kreative bransjer og kommunikatører har også godt av et større etnisk mangfold i sine rekker. Kreativitet og innovasjon er kjerneproduktet i disse bransjene, og da må de få hodet ut av den trygge boksen og bevege seg over i det i landskapet hvor ulikheter møtes.
{Det er utenfor komfortsonen at magien skjer.}
Kundevurdering:
Massekommunikasjon i det nye norge, en must read for alle
Kjetil
Detaljer
Forlag
Moment forl.
Innbinding
Innbundet
Språk
Bokmål
Sider
144
ISBN
9788293097266
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2016
Originaltittel
Hvit PR
Format
22 x 15 cm
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
K
Kjetil –
23.08.2016
– Massekommunikasjon i det nye norge, en must read for alle