Hvit PR

hvorfor det er viktig å lykkes med fleretnisk kommunikasjon

; Ellen Reiss

Få bransjer er mer opptatt av å tenke utenfor boksen enn PR- og kommunikasjonsbransjen. Likevel ender mange opp med påfallende stereotype løsninger når de skildrer ymse kulturer og etnisiteter. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak, kanskje mer en mangel på øvelse. Les mer
Vår pris
227,-
Spar
22,-

Veil. pris: 249,-  (Innbundet)
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Vår pris: 227,-
Spar: 22,-

Veil. pris: 249,-  (Innbundet)
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Om boka

Få bransjer er mer opptatt av å tenke utenfor boksen enn PR- og kommunikasjonsbransjen. Likevel ender mange opp med påfallende stereotype løsninger når de skildrer ymse kulturer og etnisiteter. Det er ikke nødvendigvis vond vilje som ligger bak, kanskje mer en mangel på øvelse.

Norge er en liten nasjon, men den rommer nordmenn med bakgrunn fra 223 ulike land og stater. Vi har et etnisk og kulturelt mangfold som bør gjenspeiles på en redelig måte i massekommunikasjonen, det være seg av kommersiell art, politisk eller i det offentliges tjeneste.

Kreative bransjer og kommunikatører har også godt av et større etnisk mangfold i sine rekker. Kreativitet og innovasjon er kjerneproduktet i disse bransjene, og da må de få hodet ut av den trygge boksen og bevege seg over i det i landskapet hvor ulikheter møtes.

{Det er utenfor komfortsonen at magien skjer.}

Fakta