Gigantsalget er utvidet: inntil 80% rabatt
Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Informasjon og samfunnskontakt

perspektiver og praksis

Denne boka handler om informasjon & samfunnskontakt, et fagfelt som tar for seg organisasjoners kommunikasjon med omgivelsene. Denne kommunikasjonen kan ikke bare være en enveisprosess - det vil alltid være møtende trafikk som organisasjoner må ta hensyn til. Les mer

529,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Denne boka handler om informasjon & samfunnskontakt, et fagfelt som tar for seg organisasjoners kommunikasjon med omgivelsene. Denne kommunikasjonen kan ikke bare være en enveisprosess - det vil alltid være møtende trafikk som organisasjoner må ta hensyn til. Boka tar for seg tre sentrale perspektiver som kan brukes for å forstå fagfeltet: systemteori, retorikk og kritisk teori. Den inneholder ingen enkel ABC for praktisk kommunikasjonsarbeid, men skal gjøre leseren bedre i stand til å identifisere, reflektere over og løse utfordringer knyttet til organisasjoners relasjoner til omverdenen. Forfatterne legger dessuten stor vekt på den samfunnsmessige betydningen av informasjon & samfunnskontakt. Et godt hode kan bringe deg svært langt innen yrket, uavhengig av din kjennskap til teoriene som presenteres i denne boka. Vi er imidlertid overbevist om at et godt hode kombinert med det tankegodset som presenteres her, kan bringe deg lenger. Øyvind Ihlen er forsker ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo, og jobber også ved Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk, Høgskolen i Hedmark. Ihlen har mange års undervisnings- og forskningserfaring innen informasjon & samfunnskontakt og har publisert i en rekke nasjonale og internasjonale fagtidsskrifter og antologier. Per Robstad arbeider som høgskolelektor og studieansvarlig for faget informasjon & samfunnskontakt ved Høgskolen i Hedmark, Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk. Robstad har mange års erfaring fra kommunikasjonsarbeid og rådgivningsvirksomhet. Blant annet har han jobbet med kommunikasjonskampanjer i den tredje verden og vært kommunikasjonsrådgiver i Statskonsult med spesielt ansvar for krisekommunikasjon.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
242
ISBN
9788245002218
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2004
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

H
HS – 19.06.2009

– Boka presenterer en strategisk innfallsvinkel til fagfeltet informasjon- og samfunnskontakt. Den gir ingen oppskrift på praktisk informasjonsarbeid, men den gir flere verdifulle innspill. Den setter tankespinnet i gang og viser at alt kommunikasjonsarbeid foregår i en kontekst det er viktig å være bevisst. Den åpner opp for å reflektere over kommunikative forhold, identifisere utfordringer og muligheter og så handle ut fra det. Boka gir en fin oversikt over hva informasjon og samfunnskontakt faktisk dreier seg om. Den favner flere sentral emner innen fagfeltet, både systemteori, retorikk og polititikk. Den er pedagogisk bygd opp med klare mål for hvert av de åtte kapitlene, en kort og konsis oppsummering og dernest kapittelvise repetisjonsoppgaver. Boka har en fin Les mer-veiledning for de spesielt interesserte i tillegg til omfangsrike litteraturlister for hvert kapittel. Språket i teksten er godt og forståelig, men har mange "i forhold til"-uttrykk. Andre preposisjoner og faste uttrykk hadde vært vesentlig bedre.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Informasjon og samfunnskontakt:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Nå!

Erik Bertrand Larssen
Paperback 
229,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv