Intervjuteknikk for journalister
Målet med boka er å vise hva som skal til for å gjennomføre et effektivt og virkningsfullt intervju.
Intervjuet, møtet mellom journalist og kilde, er fundamentet i all journalistikk. En ny medievirkelighet, der de journalisten intervjuer er blitt mer profesjonaliserte og publikum mer kritisk, er det nødvendig for en journalist å beherske intervjusituasjonen bedre og ta kontroll over intervjuet. Les mer
Intervjuet, møtet mellom journalist og kilde, er fundamentet i all journalistikk. En ny medievirkelighet, der de journalisten intervjuer er blitt mer profesjonaliserte og publikum mer kritisk, er det nødvendig for en journalist å beherske intervjusituasjonen bedre og ta kontroll over intervjuet. Les mer
- Vår pris
- 589,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 1 virkedag
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
589,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 1 virkedag
Målet med boka er å vise hva som skal til for å gjennomføre et effektivt og virkningsfullt intervju.
Intervjuet, møtet mellom journalist og kilde, er fundamentet i all journalistikk. En ny medievirkelighet, der de journalisten intervjuer er blitt mer profesjonaliserte og publikum mer kritisk, er det nødvendig for en journalist å beherske intervjusituasjonen bedre og ta kontroll over intervjuet. Det krever både kjennskap til metodikken som presenteres i denne boka og selvsagt at den brukes i praksis.
Selv om boka er skrevet med tanke på journalister og eksemplene er hentet fra norsk medievirkelighet, kan boka også brukes av dem som er interessert i å bli bedre i intervjuteknikk.
"For alle som er nysgjerrige og bruker intervjuet som metode for å tilegne seg mer viten" - Les anmeldelse.
Intervjuet, møtet mellom journalist og kilde, er fundamentet i all journalistikk. En ny medievirkelighet, der de journalisten intervjuer er blitt mer profesjonaliserte og publikum mer kritisk, er det nødvendig for en journalist å beherske intervjusituasjonen bedre og ta kontroll over intervjuet. Det krever både kjennskap til metodikken som presenteres i denne boka og selvsagt at den brukes i praksis.
Selv om boka er skrevet med tanke på journalister og eksemplene er hentet fra norsk medievirkelighet, kan boka også brukes av dem som er interessert i å bli bedre i intervjuteknikk.
"For alle som er nysgjerrige og bruker intervjuet som metode for å tilegne seg mer viten" - Les anmeldelse.
- FAKTA
-
Utgitt:
2008
Forlag: Gyldendal akademisk
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 272
ISBN: 9788205371439
Utgave: 1. utg.
Format: 22 x 16 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger