På vei fra Atocha stasjon
"På vei fra Atocha stasjon er, blant mye annet, en karakter-drevet 'page-turner' og en konsis definitiv studie av det 'faktiske' versus det 'virtuelle' anvendt på forhold, språk, poesi, erfaring. Den er morsom og virkningsfull og like nitidig 'vitende' i sin utførelse av seg selv, føler jeg, som Bens poesisamlinger er det.»
Tao Lin, The Believer
En helt usedvanlig roman om krysningspunktet mellom kunsten og virkeligheten fra USAs nye, litterære stjerne. Adam har fått stipend for å reise til Madrid. I stedet for "forskning" blir hans opphold en... Les mer
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm
- Språk
- Norsk Bokmål
- ISBN
- 9788202554545
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2021
- Originaltittel
- Leaving the Atocha station
Lytt til utdrag
Anmeldelser
"På vei fra Atocha stasjon er, blant mye annet, en karakter-drevet 'page-turner' og en konsis definitiv studie av det 'faktiske' versus det 'virtuelle' anvendt på forhold, språk, poesi, erfaring. Den er morsom og virkningsfull og like nitidig 'vitende' i sin utførelse av seg selv, føler jeg, som Bens poesisamlinger er det.»
Tao Lin, The Believer
«Det er enorm troverdighet i denne korte romanen ... På vei fra Atocha stasjon er delvis en beskrivelse av det indre landskapet til en ny type amerikansk kunstner: kald, lat, kunstig, men likevel bemerkelsesverdig hederlig grunnet den ekstreme ærligheten og grundigheten i selvransakelsen.»
Sheila Heti, London Review of Books
«En subtil, buktende og veldig morsom første bok. ... Det er en av paradoksene i denne luringen av en bok at det som virker som en skeptisk postmoderne komedie også er en ærlig god gammeldags leting etter det virkelige.»The New Yorker
James Wood, The New Yorker
«En av de sanneste (og morsomste) romaner jeg vet om av en forfatter i hans generasjon.»
Lorin Sein, The New York Review of Books
"Et arbeid så lysende originalt i stil og form at den virker som en forutanelse, en komet fra fremtiden ... intenst og usedvanlig brilliant.»
Geoff Dyer, The Observer
«Ustyrtelig morsomt og hylende intelligent, sprell levende og original i hver eneste setning og boblende full av følelsen av vårt sen-sen-moderne øyeblikk.»
Jonathan Franzen, The Guardian