– Denne boka handler er kort fortalt en analyse av de mest fremgangsrike selskapene i USA, forfatterne har gjort en omfattende analyse og legger frem noen klare, enkle punkter for hva som skiller disse selskapene fra middelmådige selskaper. Det er en veldig spennende bok, spesielt for økonomer, ledere og økonomistudenter. Dette er ikke en tørr og kjedelig bok om teorier og ideer fra 1776 - det er heller en fabelaktig beskrivelse av hva som skal til for å virkelig lykkes. Jeg nikket anerkjennende til mange av konseptene, boken er lettlest og spennende, og viktigst av alt - den er lærerik! Anbefales til alle som har egen bedrift, eller skal starte en bedrift - eller jobber i en!
Good to great
Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Les mer
Utgitt:2002
Forlag:Universitetsforlaget
Sider:302
Språk:Bokmål
Innbundet
ISBN:8215001947
Utgave:1
Medlemsvurdering:
Denne boka handler er kort fortalt en analyse av de mest fremgangsrike selskapene i USA, forfatterne har gjort en omfattende analyse og legger frem noen klare, enkle punkter for hva som skiller disse selskapene fra middelmådige selskaper. Det er en veldig spennende bok, spesielt for økonomer, ledere og økonomistudenter. Dette er ikke en tørr og kjedelig bok om teorier og ideer fra 1776 - det er heller en fabelaktig beskrivelse av hva som skal til for å virkelig lykkes. Jeg nikket anerkjennende til mange av konseptene, boken er lettlest og spennende, og viktigst av alt - den er lærerik! Anbefales til alle som har egen bedrift, eller skal starte en bedrift - eller jobber i en!MM
Detaljer
- Forlag
- Universitetsforlaget
- Innbinding
- Innbundet
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 302
- ISBN
- 9788215001944
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2002
- Originaltittel
- Good to great : why some companies make the leap and others don't
- Format
- 23 x 16 cm
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
– Boka for alle bedrifter som vil ut av "middelmådighetsfellen" og slå ut konkurrentene! Boka er basert på studier av 28 firmaer over en femårsperiode og viser forskjellen mellom dem som ikke opplever fremgang og dem som gjør det. Her advares det mot å gjøre for raske endringer. De som gjør suksess er de som fokuserer på sin kjernekompetanse, investerer i teknologi og har disiplin og godt lederskap. Kanskje ikke så overraskende, men dette er ikke en "feelgood" bok. Boka er jordnær (kanskje det er derfor nordmenn har fått gleden av en oversettelse?). Vi får vite at de flinke menneskene bør komme før den gode visjonen, ikke omvendt. Boka beviser at det aldri er for sent å endre kursen i en bedrift.