Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Good to great

hvorfor noen virksomheter blir fremragende og andre ikke

Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Les mer

499,-
Innbundet
Sendes innen 1 virkedag
Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Har stikkordregister. © FS Informasjonstjenester

Utgitt:2002
Forlag:Universitetsforlaget
Sider:302
Språk:Bokmål
Innbundet
ISBN:8215001947
Utgave:1

Medlemsvurdering:
Denne boka handler er kort fortalt en analyse av de mest fremgangsrike selskapene i USA, forfatterne har gjort en omfattende analyse og legger frem noen klare, enkle punkter for hva som skiller disse selskapene fra middelmådige selskaper. Det er en veldig spennende bok, spesielt for økonomer, ledere og økonomistudenter. Dette er ikke en tørr og kjedelig bok om teorier og ideer fra 1776 - det er heller en fabelaktig beskrivelse av hva som skal til for å virkelig lykkes. Jeg nikket anerkjennende til mange av konseptene, boken er lettlest og spennende, og viktigst av alt - den er lærerik! Anbefales til alle som har egen bedrift, eller skal starte en bedrift - eller jobber i en!

MM

Se alle vurderinger

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Innbundet
Språk
Bokmål
Sider
302
ISBN
9788215001944
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2002
Originaltittel
Good to great : why some companies make the leap and others don't
Format
23 x 16 cm

Kunders vurdering

M
MM – 03.04.2006

– Denne boka handler er kort fortalt en analyse av de mest fremgangsrike selskapene i USA, forfatterne har gjort en omfattende analyse og legger frem noen klare, enkle punkter for hva som skiller disse selskapene fra middelmådige selskaper. Det er en veldig spennende bok, spesielt for økonomer, ledere og økonomistudenter. Dette er ikke en tørr og kjedelig bok om teorier og ideer fra 1776 - det er heller en fabelaktig beskrivelse av hva som skal til for å virkelig lykkes. Jeg nikket anerkjennende til mange av konseptene, boken er lettlest og spennende, og viktigst av alt - den er lærerik! Anbefales til alle som har egen bedrift, eller skal starte en bedrift - eller jobber i en!

E
Elin – 12.11.2005

– Boka for alle bedrifter som vil ut av "middelmådighetsfellen" og slå ut konkurrentene! Boka er basert på studier av 28 firmaer over en femårsperiode og viser forskjellen mellom dem som ikke opplever fremgang og dem som gjør det. Her advares det mot å gjøre for raske endringer. De som gjør suksess er de som fokuserer på sin kjernekompetanse, investerer i teknologi og har disiplin og godt lederskap. Kanskje ikke så overraskende, men dette er ikke en "feelgood" bok. Boka er jordnær (kanskje det er derfor nordmenn har fått gleden av en oversettelse?). Vi får vite at de flinke menneskene bør komme før den gode visjonen, ikke omvendt. Boka beviser at det aldri er for sent å endre kursen i en bedrift.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Good to great:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Stormen

Ivo de Figueiredo
Innbundet 
419,- 479,-
 

Fri

Lea Ypi
Innbundet 
349,- 399,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv