– Denne artikkelsamlingen av en bok om merkevareledelse er en spennende bok og samtidig veldig lærerik. Den belyser flere temaer innen merkevareledelse fordelt på 17 kapitler. Den gir et bilde av det som er gjort av forskning på området og hva det er behov for av videre forskning. Den definerer begreper og setter dem inn i en større sammenheng. Veldig interessant.
Jeg savner artiker om ikke-kommersielle merkevarer; verdien av merkevare og omdømme for offentlige forvaltningsvirksomheter.
Noen artiker er tidvis tungt skrevet med lange setninger og mange fremmedord. Her burde det vært "luket" litt. Fagord bør defineres.
Men alt i alt en lærebok skrevet av dyktige fagfolk. Den anbefales for alle som vil lære mer om merkevarer.
Perspektiver på merkevareledelse
I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse. Les mer
709,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse. Emnet blir belyst både på bedriftsnivå og på nasjonalt nivå, og det tas strategiske og operative utgangspunkt gjennom boken. Blant artikkelforfatterne finner vi noen av Norges fremste fagfolk innen både næringsliv og akademia. Boken passer godt for studenter ved høgskoler som skal ha et samlet overblikk over emnet, og den passer for strategiske beslutningstakere som arbeider med problemstillinger rundt merkevareledelse. Emner som berøres, er bl.a. utvikling av merkevarestrategi, merkeelementene, merkeutvidelser, private merker, merkevarebygging på Internett, et merkes personlighet, merkeallianser, merkerelasjoner og land som merkevare. Leif E. Hem er førsteamanuensis og programdirektør ved NHH og har doktorgrad fra NHH innen merkevare og merkevareledelse. Hem har ansvaret for NHHs Executive MBA-program i merkevareledelse. Nina M. Iversen er forsker ved SNF. Hun har sin doktorgrad fra NHH innen merkevareledelse og kommunikasjon. Iversen har bred erfaring fra undervisning, forskning og konsulentarbeid.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 269
- ISBN
- 9788245001167
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2004
- Format
- 24 x 17 cm
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
H