Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Perspektiver på merkevareledelse

I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse. Les mer

709,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse. Emnet blir belyst både på bedriftsnivå og på nasjonalt nivå, og det tas strategiske og operative utgangspunkt gjennom boken. Blant artikkelforfatterne finner vi noen av Norges fremste fagfolk innen både næringsliv og akademia. Boken passer godt for studenter ved høgskoler som skal ha et samlet overblikk over emnet, og den passer for strategiske beslutningstakere som arbeider med problemstillinger rundt merkevareledelse. Emner som berøres, er bl.a. utvikling av merkevarestrategi, merkeelementene, merkeutvidelser, private merker, merkevarebygging på Internett, et merkes personlighet, merkeallianser, merkerelasjoner og land som merkevare. Leif E. Hem er førsteamanuensis og programdirektør ved NHH og har doktorgrad fra NHH innen merkevare og merkevareledelse. Hem har ansvaret for NHHs Executive MBA-program i merkevareledelse. Nina M. Iversen er forsker ved SNF. Hun har sin doktorgrad fra NHH innen merkevareledelse og kommunikasjon. Iversen har bred erfaring fra undervisning, forskning og konsulentarbeid.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
269
ISBN
9788245001167
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2004
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

H
HS – 15.11.2005

– Denne artikkelsamlingen av en bok om merkevareledelse er en spennende bok og samtidig veldig lærerik. Den belyser flere temaer innen merkevareledelse fordelt på 17 kapitler. Den gir et bilde av det som er gjort av forskning på området og hva det er behov for av videre forskning. Den definerer begreper og setter dem inn i en større sammenheng. Veldig interessant. Jeg savner artiker om ikke-kommersielle merkevarer; verdien av merkevare og omdømme for offentlige forvaltningsvirksomheter. Noen artiker er tidvis tungt skrevet med lange setninger og mange fremmedord. Her burde det vært "luket" litt. Fagord bør defineres.
Men alt i alt en lærebok skrevet av dyktige fagfolk. Den anbefales for alle som vil lære mer om merkevarer.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Perspektiver på merkevareledelse:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Atlas

Lucinda Riley
Innbundet 
419,- 479,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv