Åpen eller innadvendt
omdømmebygging for organisasjoner
Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?
Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner.
Les mer
Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?
Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner. Det finnes i dag en rekke omdømmerelaterte rangeringer i norsk nærings- og organisasjonsliv som bedriftene må forholde seg til.
Boken Åpen eller innadvendt ble raskt et referanseverk både for studenter og organisasjoner da den kom ut i 2009. Den andre utgaven er fullstendig gjennomarbeidet og oppdatert. Også denne utgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave:
Oppdaterte eksempler og caser.
Viktig nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.
Et helt nytt kapittel om en ny og systemorientert måte å betrakte omdømme på.
Spørsmålet om hvorvidt organisasjoner bør ha en omdømmeansvarlig drøftes.
Boka egner seg godt for studenter innen kommunikasjon/PR og ledelse, og også for ledere og medarbeidere som jobber med kommunikasjon og omdømme i organisasjoner. Boka gir et solid faglig fundament for omdømmearbeidet.
Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner. Det finnes i dag en rekke omdømmerelaterte rangeringer i norsk nærings- og organisasjonsliv som bedriftene må forholde seg til.
Boken Åpen eller innadvendt ble raskt et referanseverk både for studenter og organisasjoner da den kom ut i 2009. Den andre utgaven er fullstendig gjennomarbeidet og oppdatert. Også denne utgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave:
Oppdaterte eksempler og caser.
Viktig nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.
Et helt nytt kapittel om en ny og systemorientert måte å betrakte omdømme på.
Spørsmålet om hvorvidt organisasjoner bør ha en omdømmeansvarlig drøftes.
Boka egner seg godt for studenter innen kommunikasjon/PR og ledelse, og også for ledere og medarbeidere som jobber med kommunikasjon og omdømme i organisasjoner. Boka gir et solid faglig fundament for omdømmearbeidet.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 351
- ISBN
- 9788205483958
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2019
- Format
- 22 x 16 cm