– Sier bare: Tusen takk. Lena Andersson!!
Uten personlig ansvar
"Esters triste saga er gjennomlyst av forfatterens analyserende evne, temperert av forfatterens moralske indignasjon over mannens kjærlighetssvik."
Knut Faldbakken, VG
En av fjorårets mest omtalte bøker het Rettsstridig forføyning, om Ester Nilssons håpløse kjærlighet til Hugo Rask. Nå er Ester Nilsson tilbake. Og hun har ikke lært noe. Les mer
Fem år etter relasjonen til Hugo Rask treffer Ester Nilsson skuespilleren Olof Sten, og allerede ved det første møtet kjenner hun kroppens sitrende reaksjon: Hun er i ferd med å forelske seg hodestups. Nok en gang. Olof skjuler ikke det faktum at han er gift med Ebba Silfversköld, men begynner likevel å treffe Ester. De innleder et forhold som egentlig ikke er noe forhold, i hvert fall ikke slik Olof ser det. For han er jo gift og har ingen planer om å forlate Ebba. Men hva gjør han sammen med Ester da?
Velskrevet og veltenkt om kjærlighet og svik. Maja Troberg Djuve, Dagbladet
Sylskarp, svart humor
Uten personlig ansvar er den frittstående fortsettelsen av Rettsstridig forføyning. Det er en opprivende, men også varm fortelling, hvor Andersson høylytt og innstendig diskuterer den kompliserte kjærligheten, følelsenes lek med fornuften, selvbedraget, maktutøvelsen og styrkeforholdet i relasjoner. Det er blitt en sylskarp og galgenhumoristisk bok om oss rare mennesker og mønstrene vi snubler rundt i.
Esters triste saga er gjennomlyst av forfatterens analyserende evne, temperert av forfatterens moralske indignasjon over mannens kjærlighetssvik. Knut Faldbakken, VG, terningkast 5
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal
- Innbinding
- Innbundet
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 330
- ISBN
- 9788205481756
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2015
- Originaltittel
- Utan personligt ansvar
- Format
- 21 x 14 cm
- Nr
- 8074011
- Serie
-
Ester Nilsson 2
Om forfatteren
Lytt til utdrag
Utdraget er hentet fra lydbokbokutgaven
Les utdrag
Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag herAnmeldelser
"Esters triste saga er gjennomlyst av forfatterens analyserende evne, temperert av forfatterens moralske indignasjon over mannens kjærlighetssvik."
Knut Faldbakken, VG