Rabattkode: skuddår for -29% på nesten alt*
Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Hva vet vi om skoleprestasjoner?

ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner

Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi?
Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Les mer

399,-
Sendes innen 3 - 10 dager
Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi?
Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Boken belyser kunnskapsgrunnlaget på området og ulike kunnskapssyn omkring vår forståelse av skolegang, skoleprestasjoner, kjønnsmessige likheter/ulikheter omkring skoleprestasjoner, hva skolebidraget har å si for skoleprestasjoner, hvordan sosiokulturelle variabler spiller inn på skoleprestasjoner, samt hvilken innvirkning hjemmeskole og digital undervisning kan ha på skoleprestasjoner.
For å få løftet frem bokens hovedtema fra forskjellige perspektiv og fra ulike tematiske innganger belyser 13 forfattere dette med utgangspunkt i det rådende kunnskapsgrunnlaget på området. Hensikten er ikke at boken skal komme med en entydig forklaring på skoleprestasjoner isolert sett, men heller å løfte frem noen ansatser til forståelsesrammer innenfor dette komplekse feltet. Dette gjøres ved å se på barns vekst og utvikling fra de tidlige barneår opp til høyere utdanning, i tillegg til se på skoleprestasjoner fra både et konseptuelt og et kontekstuelt ståsted.
Boken er relevant for studenter innen lærerutdanning, barnehagelærerutdanning og bachelor- og mastergradsstudenter i pedagogikk og spesialpedagogikk. Den vil også være relevant for etter- og videreutdanninger innen pedagogikk og helsefag.
Redaktør for boken er Rune Johan Krumsvik, og han har med seg bidragsyterne Tone Kvernbekk, Kirsti Malterud, Harriet Bjerrum Nielsen, Sabine Wollscheid, Ingeborg Caroline Foldøy Solli, Ann Gustavsen, Sara Seehuus, Thea Bertnes Strømme, Runa Brandal Myklebust, Thomas Nordahl, Peder Haug og Roger Säljö.
Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen (UiB) og professor II ved Høgskulen i Volda. Krumsvik har vært instituttleder ved Institutt for pedagogikk, UiB (2010-2017), er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digitale læringsfellesskap og faglig leder for forskerskolen Western Norway Graduate School of Educational Research II (WNGER II).

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål Flerspråklig Norsk Nynorsk Svensk
Sider
305
ISBN
9788245033243
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2021
Format
24 x 17 cm

Les utdrag

Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag her

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Hva vet vi om skoleprestasjoner?:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Wien

Knut Olav Åmås
Paperback 
363,- 399,-

Ona fyr

Ingebrigt Steen Jensen
Paperback 
239,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv