Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Vurdering for læring i klasserommet

Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.

Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada.

Les mer
639,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag

Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.

Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada.

Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009.

Sagt om 1. utgave av boka:

«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.

«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.

«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010.

Detaljer

Forlag
Gyldendal akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
190
ISBN
9788205406162
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2010
Originaltittel
Vurdering for læring i klasserommet
Format
24 x 16 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Vurdering for læring i klasserommet:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Skogen

Anne Sverdrup-Thygeson
Innbundet 
449,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv