Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.

Les mer
259,-
Sendes innen 1 virkedag

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.

I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid.  kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.

Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

 

Detaljer

Forlag
Gyldendal akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
55
ISBN
9788205423077
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2012
Originaltittel
Vurderingspraksis
Format
22 x 20 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Vurderingspraksis:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

1968

Jan Guillou
Paperback 
229,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv