Det vurderende øyet
observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Når lærere og andre pedagoger ønsker å utvikle sin egen praksis reiser noen viktige spørsmål seg: Hvor godt overblikk har jeg over hva som skjer i praksis? Hvor godt ser jeg elevene, studentene eller andre lærende? Hvor godt ser jeg meg selv og min praksis? Denne boken handler om slike spørsmål — og fremfor alt om hvordan du kan gå frem for å se praksis bedre – slik at du får et mer solid grunnlag for å forbedre den. Les mer
499,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Når lærere og andre pedagoger ønsker å utvikle sin egen praksis reiser noen viktige spørsmål seg: Hvor godt overblikk har jeg over hva som skjer i praksis? Hvor godt ser jeg elevene, studentene eller andre lærende? Hvor godt ser jeg meg selv og min praksis? Denne boken handler om slike spørsmål — og fremfor alt om hvordan du kan gå frem for å se praksis bedre – slik at du får et mer solid grunnlag for å forbedre den. Denne tredje utgaven av boken er revidert og ajourført. Spesielt er kapitlet om bruk av video- og lydopptak vesentlig endret. Det vurderende øyet inneholder mange praktiske eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid. Her fins også øvings- og refleksjonsoppgaver. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning og barnehagelærerutdanning, lærere, veiledere og andre som ønsker økt innsikt om observasjon og vurdering som redskap til å utvikle sin egen og andres profesjonelle praksis.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 167
- ISBN
- 9788205500594
- Utgave
- 3. utg.
- Utgivelsesår
- 2017
- Originaltittel
- Det vurderende øyet
- Format
- 24 x 17 cm