Konstruktive hjelpesamtaler
mestringsfremmende perspektiver og redskaper i veiledning, rådgivning, mentoring og coaching
I dagens utdannings- og arbeidsliv brukes hjelpesamtaler med store likhetstrekk – som veiledning, rådgiving, mentoring og coaching -- for å fremme personlig og profesjonell utvikling. For at slike hjelpesamtaler skal virke etter hensikten, er det viktig at hjelperen har relevant forståelse av relasjon, kommunikasjon og læring i hjelpeprosessen.
Les mer
659,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
I dagens utdannings- og arbeidsliv brukes hjelpesamtaler med store likhetstrekk – som veiledning, rådgiving, mentoring og coaching -- for å fremme personlig og profesjonell utvikling. For at slike hjelpesamtaler skal virke etter hensikten, er det viktig at hjelperen har relevant forståelse av relasjon, kommunikasjon og læring i hjelpeprosessen. Det er også avgjørende at han eller hun har innsikt i sentrale redskaper på området. Det har lenge vært behov for en moderne, norsk bok som tar opp disse sentrale temaene og utfordringene i hjelpesamtaler på en helhetlig og forskningsbasert måte. Cato R.P. Bjørndals bok gir slik innsikt, med vekt på et konstruktivistisk læringsperspektiv. Boka henvender seg til alle som ønsker dypere innsikt i hvordan man kan skape konstruktive hjelpesamtaler. Boka er også oversatt til dansk og svensk. "Aldeles glimrende grundbog i vejledning." Les anmeldelsen på Folkeskolen.dk "Bjørndal leverer et troverdig og velfundert bidrag til en sentral utfordring i det postmoderne samfunnet: Å fremme mer konstruktive hjelpesamtaler." Les anmeldelsen på Forebygging.no.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 298
- ISBN
- 9788205494336
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2016
- Originaltittel
- Konstruktive hjelpesamtaler
- Format
- 22 x 16 cm