Pedagogisk analyse

beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen

; David Keeping (Illustratør)

Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell.

Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Les mer
Vår pris: 199,-

(Paperback)
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Om boka

Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell.

Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring.
Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.

Fakta