Sammen for elevers psykososiale miljø
«Jeg likte boken godt og anbefaler denne til alle som har elever med ADHD, enten de er lærere, assistenter, studenter, ansatte i PP-tjenesten eller BUP, mødre eller fedre! [...] Jobber du i skolen er dette boken du må lese!»
Nina Holmen, Rådgiver ADHD Norge, Stå på! nr.. 3 2015
Bokas overordnede tema er elevers psykososiale miljø. For å lage en bok med høy nytteverdi for lærere og lærerutdannere, har forfatterne tatt utgangspunkt i to elevgrupper; barn med ADHD og barn med epilepsi. Les mer
Boka tar for seg prinsippet om elevers rett til et godt psykososialt miljø og videre om sammenhengen mellom hjerne og atferd. Læreren er en nøkkelperson i arbeidet med å skape et helse- og læringsfremmende miljø. I bokens didaktiske del legges det vekt på det relasjonelle møtet mellom læreren og elevene, og mellom læreren og de foresatte. I tillegg gis konkrete råd til hvordan læreren kan tilrettelegge for en god læringssituasjon både for enkeltelever og elevgruppa.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 211
- ISBN
- 9788202448295
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2015
- Format
- 24 x 17 cm
Bla i boka
Anmeldelser
«Jeg likte boken godt og anbefaler denne til alle som har elever med ADHD, enten de er lærere, assistenter, studenter, ansatte i PP-tjenesten eller BUP, mødre eller fedre! [...] Jobber du i skolen er dette boken du må lese!»
Nina Holmen, Rådgiver ADHD Norge, Stå på! nr.. 3 2015