Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Sosial kompetanse og problematferd i skolen

Hva er atferdsproblemer og sosial kompetanse blant barn og unge? Hvilke muligheter har man i arbeidet med å skape et godt læringsmiljø for alle elever - også de vanskeligste? Denne boka kombinerer et problem- og ressursorientert perspektiv for å forklare hvordan barn og unges sosiale tilpasning påvirkes av sosiale ferdigheter og problematferd. Les mer

405,-
E-bok
Ikke i salg
Hva er atferdsproblemer og sosial kompetanse blant barn og unge? Hvilke muligheter har man i arbeidet med å skape et godt læringsmiljø for alle elever - også de vanskeligste? Denne boka kombinerer et problem- og ressursorientert perspektiv for å forklare hvordan barn og unges sosiale tilpasning påvirkes av sosiale ferdigheter og problematferd.Sosial kompetanse blir spesielt trukket fram, enten det dreier seg om lærerens ferdigheter i undervisnings- og læringsledelse, elevers sosiale og skolefaglige ferdigheter eller foreldrenes oppdragelsesferdigheter. Boka presenterer et alternativt perspektiv på elevproblemer i skolen, og viser hvordan man kan styrke elevenes selvregulering gjennom sosial læring og positiv atferdsstøtte.Denne andre utgaven av boka presenterer relevant nyere forskning om barns atferdsutvikling, både norsk og internasjonal, som er viktig for det praktiske arbeidet i skolen - både på skole-, klasse- og elevnivå. Boka er betydelig oppdatert og har blant annet fått nye kapitler om alvorlige atferdsproblemer og om kartlegging og risikovurdering. Lovende tiltak som bygger på forskning, systematisk kunnskap og erfaring, gjennomgås også.Boka henvender seg til lærere og andre ansatte i skolen, til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi. Andre yrkesgrupper og foreldre som vil holde seg oppdatert, vil finne mye interessant og praktisk anvendbar innsikt.

Detaljer

Forlag
Gyldendal akademisk
Språk
Norsk Bokmål
ISBN
9788205456686
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2013

Les utdrag

Åpne utdrag her

Kunders vurdering

m
mark – 11.02.2006

– Denne boka bør være obligatorisk lesing for alle lærere og fremtidige lærere. Lærerrollen har blitt veldig utvidet i dagens samfunn, og det er svært viktig å ha kompetanse til å oppdage barn og unges problemer i skolehverdagen, og bidra til å hjelpe de til å likevel klare seg på skolen. Den sosiale kompetansen man får til å takle problematferd i klasserommet gjør at man ikke lenger står helt uforberedt foran slike problemer. Man trenger å ha et teoretisk grunnlag for å ta tak i barn og ungdom med ulike vanskeligheter - og gi de riktige støttetiltakene som kreves i enhver situasjon.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Sosial kompetanse og problematferd i skolen:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv