Tilpasset opplæring
intensjoner og skoleutvikling
Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring.
Les mer
509,-
E-bok
Tilgjengelig umiddelbart etter kjøp
Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.
Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.
Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Språk
- Norsk Bokmål
- ISBN
- 9788205456570
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013