Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Inspirert av Foucault

diskusjoner om nyere pedagogisk empiri
I denne boken presenterer artikkelforfatterne nyere pedagogisk empiri med utgangspunkt i Foucaults ideer. Forfatterne analyserer ulike utsnitt av hverdagen i barnehage, grunnskole, videregående skole og høyere utdanning. Boken er inndelt i metodologiske, læreplanteoretiske, barnehagepedagogiske og spesialpedagogiske diskurser. Ved å bruke Foucaults ideer på det empiriske materialet synliggjør forfatterne ulike måter å vurdere problemstilling, teori, metode, empiri og analyse på. Både masterstudenter, doktorgradsstudenter, undervisere i høyere utdanning og forskere kan ha nytte av boken. Les mer
479,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
I denne boken presenterer artikkelforfatterne nyere pedagogisk empiri med utgangspunkt i Foucaults ideer. Forfatterne analyserer ulike utsnitt av hverdagen i barnehage, grunnskole, videregående skole og høyere utdanning. Boken er inndelt i metodologiske, læreplanteoretiske, barnehagepedagogiske og spesialpedagogiske diskurser. Ved å bruke Foucaults ideer på det empiriske materialet synliggjør forfatterne ulike måter å vurdere problemstilling, teori, metode, empiri og analyse på. Både masterstudenter, doktorgradsstudenter, undervisere i høyere utdanning og forskere kan ha nytte av boken.

Redaktør Ann Elise Rønbeck har doktorgrad i pedagogikk og er dosent ved masterstudiet i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring ved Høgskolen i Finnmark. Hun har publisert flere artikler og rapporter blant annet om spesialundervisning, tilpasset opplæring, foreldresamarbeid og elevvurdering.

Bidragsytere:

Sidsel Germeten er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark og leder masterstudiet i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring.

Ingeborg Sæbøe Holten er stipendiat i pedagogikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus og er tilknyttet lærerutdanningene.

Fredrik Hertzberg er fil.dr. i etnologi og lektor i pedagogikk ved Stockholms Universitet og underviser i veiledning og karriererådgiving.

Magnus Dahlstedt er dosent, lektor og fil.dr. i etnisitet ved Linköpings Universitet og underviser i lærerutdanning.

Torill Solheim er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark og underviser i praktisk-pedagogisk utdanning.

Nils-Fredrik Rønbeck er førstelektor i idrett ved Høgskolen i Finnmark og underviser i friluftsliv og idrett.

Geir Zakariassen er førsteamanuensis i norsk ved Høgskolen i Finnmark og underviser i lærerutdanningene.

Hanne Kirsten Nilsen er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark og underviser i førskolelærerutdanning.

Beathe Sætveit er høgskolelektor i drama ved Høgskolen i Finnmark og underviser i lærerutdanningene.

Mai Brit Helgesen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark og underviser i førskolelærerutdanning.

Anne Stokke er dosent i idrett ved Høgskolen i Finnmark og underviser i førskolelærerutdanning.

Mirjam Olsen er stipendiat i spesialpedagogikk ved Høgskolen i Finnmark og underviser på masterstudiet i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
258
ISBN
9788245011883
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2012
Originaltittel
Inspirert av Foucault
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Inspirert av Foucault:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv