... og noen går det trill rundt for!
om den unge hjernen og pedagogisk praksis
Ungdommers reaksjoner og handlinger påvirker daglig lærere, foreldre og andre som på nært hold får oppleve ungdomshjernens
modning og utvikling.
Ikke sjelden får hjem og skole reaksjoner i form av en berg-og-dal-bane av følelser og kaos fra de unge, som ofte var både rolige og samlet da de var noen år yngre. Les mer
Ikke sjelden får hjem og skole reaksjoner i form av en berg-og-dal-bane av følelser og kaos fra de unge, som ofte var både rolige og samlet da de var noen år yngre. Les mer
- Vår pris
- 399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag
Vår pris:
399,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag
Ungdommers reaksjoner og handlinger påvirker daglig lærere, foreldre og andre som på nært hold får oppleve ungdomshjernens
modning og utvikling.
Ikke sjelden får hjem og skole reaksjoner i form av en berg-og-dal-bane av følelser og kaos fra de unge, som ofte var både rolige og samlet da de var noen år yngre. Konklusjoner i nyere forskning på den unge hjernen gir et viktig og spennende utgangspunkt for problemstillinger som:
Hvordan gi ungdom et godt utgangspunkt for læring og emosjonell vekst?
Hvordan hente frem det beste i den enkelte tenåring?
Hvordan få ungdom som trøbler til å ta ut mer av sitt positive potensial?
Deler av den nyere hjerneforskningen har fokus på de unges nevrologiske modning og utvikling, og en del av funnene reiser en rekke interessante problemstillinger for den som arbeider med og omgås unge mennesker. Er det kanskje ikke slik at puberteten er årsaken til alt som skjer av endringer og frustrasjoner i ungdomsalder? Blant forskere pekes det på at det skjer så mye med hjernen i denne perioden at det nærmest kunne vært aktuelt med varselskilt av typen «Ombyggingsarbeid pågår, en del besvær må påregnes!»
Ikke sjelden får hjem og skole reaksjoner i form av en berg-og-dal-bane av følelser og kaos fra de unge, som ofte var både rolige og samlet da de var noen år yngre. Konklusjoner i nyere forskning på den unge hjernen gir et viktig og spennende utgangspunkt for problemstillinger som:
Hvordan gi ungdom et godt utgangspunkt for læring og emosjonell vekst?
Hvordan hente frem det beste i den enkelte tenåring?
Hvordan få ungdom som trøbler til å ta ut mer av sitt positive potensial?
Deler av den nyere hjerneforskningen har fokus på de unges nevrologiske modning og utvikling, og en del av funnene reiser en rekke interessante problemstillinger for den som arbeider med og omgås unge mennesker. Er det kanskje ikke slik at puberteten er årsaken til alt som skjer av endringer og frustrasjoner i ungdomsalder? Blant forskere pekes det på at det skjer så mye med hjernen i denne perioden at det nærmest kunne vært aktuelt med varselskilt av typen «Ombyggingsarbeid pågår, en del besvær må påregnes!»