Pedagogisk psykologi
Anita Woolfolk ; Marit Nygård (Oversetter)
Denne boka er den mest benyttede innføringsboka innenfor fagfeltet i USA, og er oversatt til flere språk. Bokas hovedfokus
er den praktiske anvendelsen av innsiktene fra forskningen på læring, undervisning, kunnskap og barns utvikling og nettopp denne innfallsvinkelen er bokas store styrke. Les mer
- Vår pris
- 639,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Vår pris:
639,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Denne boka er den mest benyttede innføringsboka innenfor fagfeltet i USA, og er oversatt til flere språk. Bokas hovedfokus
er den praktiske anvendelsen av innsiktene fra forskningen på læring, undervisning, kunnskap og barns utvikling og nettopp
denne innfallsvinkelen er bokas store styrke. Teori og praksis settes i sammenheng; Woolfolk viser hvordan kunnskapen kan
anvendes i skolehverdagen. Boka vil derfor være verdifull for: lærerstudenter pedagogikkstudenter psykologistudenter
lærere i skolen andre som studerer eller arbeider innenfor feltet Boka har en leservennlig struktur og legger opp til en
aktiv tilnærming fra leserens side. Pedagogisk psykologi tilsvarer den amerikanske originalen, bortsett fra at 4 kapitler
som er mindre relevante for norske studenter, er tatt ut. Anita Woolfolk Hoy er professor i pedagogikk ved Ohio State University.
Hun har utgitt flere bøker og publisert en lang rekke tidsskriftartikler. Hun har lederverv i The American Educational Association
og American Psychological Association, og er redaktør for tidsskriftet Theory Into Practice. «Anita Woolfolk s readability,
approach, and coverage are exactly why I use her book.» - Dr. Nancy F. Knapp, University of Georgia «Woolfolk is one of the
most comprehensive textbooks on Educational Psychology The level of writing and presentation of ideas are very reader-friendly.»
- Dr. Cheryl C. Durwin, Southern Connecticut State University «Med Woolfolk på norsk har vi fått et solid redskap for å minske
gapet mellom teori og praksis.» - Tove Pettersson, Pedagogisk institutt, NTNU